Οι αυτοκινητόδρομοι ελεύθερης ροής με διόδια επεκτείνονται και επί ευρωπαϊκού εδάφους και βάζουν τέλος στους φυσικούς σταθμούς διοδίων και τις καθυστερήσεις.
Η αυτοκινητόδρομοι ελεύθερης ροής με διόδια είναι η απάντηση στις καθυστερήσεις που βιώνουν συχνά πυκνά οι οδηγοί αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπης, στην καθημερινότητά αλλά στα ταξίδια τους, ενώ στην Ευρώπη έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή του στην Αυστρία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Με λίγα λόγια ένας αυτοκινητόδρομος ελεύθερης ροής με διόδια μπορεί να λειτουργεί με τις ελάχιστες δυνατές υποδομές χωρίς φυσικούς σταθμούς διοδίων. Τα οφέλη από τέτοιου είδους αυτοκινητόδρομους είναι πολλαπλά, αφού οι χρήστες κερδίζουν σε χρόνο και χρήμα (έως και 60%), μειώνουν την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους ενώ βελτιώνεται συνολικά η ποιότητα της προσφερόμενη υπηρεσίας -της χρήσης του αυτοκινητόδρομου.
BUY NOW
Πρόσφατα η Γαλλία εγκαινίασε τον πρώτο δικό της αυτοκινητόδρομο πραγματικά ελεύθερης ροής με διόδια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος A79 αποτελεί μέρος της διαδρομής RCEA (Center-Europe Atlantic route), ενός δικτύου δρόμων που διασχίζουν τη κεντρική Γαλλία από τα ανατολικά προς τα δυτικά, με την RCEA να είναι επίσης μέρος της Ευρωπαϊκής οδού Ε62.
Στον μήκους 88 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομο έχουν τοποθετηθεί έξι συστοιχίες ηλεκτρονικών μέσων καταγραφής και χρέωσης των αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλο ύψος πάνω από τα αυτοκίνητα.
Τα συστήματα καταγράφουν τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τον συμβατό πομποδέκτη, ωστόσο μπορούν και χρεώνουν μόνο με βάση την πινακίδα του αυτοκινήτου εφόσον ο οδηγός έχει προχωρήσει σε σχετική εγγραφή. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αποπληρώσουν τα διόδια στους σταθμούς εξυπηρέτησης που βρίσκονται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομο.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικών διοδίων του νέου γαλλικού αυτοκινητόδρομου δεν σταματούν εκεί αφού δίνουν και μια σημαντική οικονομική διευκόλυνση στους χρήστες του.
Οι χρήστες έχουν την επιλογή να πληρώσουν τα διόδια και online σε διάστημα έως και 72 ωρών αφού έχουν χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο. Αν μη τι άλλο, αυτό το τελευταίο κάνει ακόμη πιο επιτακτική την υιοθέτηση τους και στην Ελλάδα, η οποία βρίσκεται πολύ πίσω στον συγκεκριμένο τομέα.
Επιλογή για «κερασμένο» πέρασμα στον γαλλικό αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει αφού, όπως αναφέρθηκε, τα συστήματα μπορούν και καταγράφουν και την πινακίδα του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που δεν πληρωθεί το αντίτιμο, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου λαμβάνει πρόστιμο ύψους 90 ευρώ, το οποίο αν δεν πληρωθεί σε διάστημα 60 ημερών ανεβαίνει στα 375 ευρώ.