Τέλος στη ηχορύπανση βάζει η Ευρώπη. Τι αλλάζει στα αυτοκίνητα

Θόρυβος αυτοκινήτου

Η εφαρμογή αυστηρότερων κανονισμών ως προς τις εκπομπές ήχου, επιχειρεί να εξασφαλίσει ένα φιλικότερο περιβάλλον για τους κατοίκους της ευρωπαϊκής ηπείρου.

Κάθε χρόνος που περνά, η ηχορύπανση στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ευρώπης στερεί από τους κατοίκους της 1,6 εκατομμύρια χρόνια υγιούς ζωής, προκαλώντας ένα κόστος περίθαλψης 57,1 δισεκατομμυρίων ευρώ ανά έτος.

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε, ότι η έκθεση στον θόρυβο τον οποίο προκαλεί η κίνηση των οχημάτων, των τρένων, των αεροσκαφών ή ακόμα και των βιομηχανικών μονάδων μπορεί να συγκριθεί -ως προς τις επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων- μόνο με την ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά στη σταδιακή αυστηροποίηση των επιτρεπόμενων ορίων θορύβου των επιβατικών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη φορά που θεσπίστηκε κάποιο όριο στην εκπομπή θορύβου ήταν τη δεκαετία του 1970 και έκτοτε αναπροσαρμόστηκαν ουκ ολίγες φορές. Ο πιο πρόσφατος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήρθε το 2014, προβλέποντας τη σταδιακή μείωση του ορίου από τα 72 db, στα 70 db το 2022 και στα 68 db το 2026.

Τα όρια αυτά αφορούν τα επιβατικά οχήματα, η ειδική ισχύς των οποίων δεν υπερβαίνει τα 120 kW/1.000 κιλά και δεν ισχύουν για ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

Αλλαγές προβλέπονται και στον τρόπο μέτρησης, ώστε το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες και όχι σε εργαστηριακές.

Σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα, προβλέπεται η χρήση συσκευών αναπαραγωγής ήχου, οι οποίες θα ενεργοποιούνται σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης «ενημερώνοντας» τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου για την παρουσία ενός αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης του κοινού, καθώς και της ενίσχυσης του ανταγωνισμού μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, κάθε αυτοκίνητο θα πρέπει να φέρει στο σημείο πώλησής του ετικέτα σχετική με τα επίπεδα θορύβου που εκλύει κατά την κίνηση του, στα πρότυπα άλλων προϊόντων, όπως τα ελαστικά.

Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές οφείλουν να προσαρμόσουν τις προτάσεις στα νέα-αυστηρότερα πρότυπα εκπομπής θορύβου, γεγονός που με τη σειρά του πρόκειται να επηρεάσει κατά κύριο λόγο τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων, στα οποία ο ήχος του κινητήρα και των εξατμίσεων είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον δυναμικό χαρακτήρα τους.

Ήδη και σύμφωνα με πληροφορίες μας, η αλλαγή του ορίου του 2022 με τη μείωση στα 70 decibel (θα ισχύσει από τον ερχόμενο Ιούλιο) έχει οδηγήσει κάποιες εταιρείες στο να διακόψουν τη συνεργασία τους με ορισμένους κατασκευαστές εξατμίσεων στα πιο σπορ μοντέλα τους, που δεν μπορούν να πιάσουν αυτό το όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ