H Google αλλάζει τα φανάρια στους δρόμους -Τι σχεδιάζει ο τεχνολογικός κολοσσός
Τα φανάρια ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους εδώ και 150 χρόνια. Ποια όμως είναι τα μειονεκτήματά τους και γιατί η Google θέλει να τα αλλάξει;
Το πρώτο φανάρι αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της οδικής ασφάλειας και τοποθετήθηκε στο Λονδίνο το 1868. Σχεδιασμένο από τον μηχανικό σιδηροδρόμων JP Knight, ο φωτεινός σηματοδότης δεν προοριζόταν στην αρχή για την ρύθμιση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων (δεν υπήρχαν αυτοκίνητα τότε), αλλά για τη διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων στις διασταυρώσεις. Σίγουρα, τα φανάρια του τότε, διαφέρουν πολύ από τα σύγχρονα που βλέπουμε, αλλά αυτή η καινοτομία έθεσε τα θεμέλια για την ανάπτυξη ακόμα πιο προηγμένων συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίας.
Στην πραγματικότητα, το πρώτο ηλεκτρικό φανάρι για την ρύθμιση της κυκλοφορίας οχημάτων τοποθετήθηκε το 1914 στο Κλίβελαντ των Ηνωμένων Πολιτειών. Από τότε, αυτές οι «συσκευές» έχουν σταθερή και ουσιαστική παρουσία στους δρόμους όλου του πλανήτη, ρυθμίζοντας τη διέλευση εκατομμυρίων οχημάτων σε καθημερινή βάση, επιτρέποντας την ασφαλή και διαχειρίσιμη κυκλοφορία στους δρόμους.
BUY NOW
Ωστόσο, δεν πιστεύουν όλοι ότι οι φωτεινοί σηματοδότες είναι αλάνθαστοι. H Google, για παράδειγμα, πιστεύει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης για να πάψουν τα φανάρια να αποτελούν μία από τις κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων, παρουσιάζοντας το project Green Light. Για αυτό τον λόγο, η Google θέλει τώρα να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν τα φανάρια, με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Αξιοποιώντας εκατομμύρια δεδομένα που συλλέγονται για τη δημιουργία των Google Maps, το Green Light αναλύει κρίσιμες παραμέτρους κυκλοφορίας και διασταυρώσεις που προσδιορίζονται ως προβληματικές.
Εξετάζοντας όλα τα δεδομένα σχετικά με τη διάρκεια του κύκλου του φωτεινού σηματοδότη, το Green Light εντοπίζει επαναλαμβανόμενα μοτίβα και προτείνει βελτιώσεις για την αποφυγή των πιο συνηθισμένων κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
Εάν το νέο σύστημα καθορίσει ότι ένα φανάρι λειτουργεί ήδη στη βέλτιστα, τότε δεν θα επεμβαίνει. Ωστόσο, εάν εντοπίσει περιθώρια βελτίωσης, θα «συντονίσει» πολλαπλές διασταυρώσεις για να δημιουργήσει ένα ρεύμα κυκλοφορίας που θα περνά από συνεχή πράσινα φανάρια, για να αποτρέψει την κίνηση στους δρόμους.
Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα συγχρονίζονται οι ασυντόνιστες διασταυρώσεις, αλλά θα επιτευχθεί και ο ιδανικός χρονισμός των φαναριών για πιο αποτελεσματική ροή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρόμου.
Η εφαρμογή αυτού του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με την Google, μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λεπτά, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και χωρίς την ανάγκη πρόσθετου υλικού.
Σε περίπτωση που εφαρμοστεί, το Green Light θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις τάσεις της κυκλοφορίας για να αξιολογήσει τον αντίκτυπο των αλλαγών που πραγματοποιεί και τον υπολογισμό της μείωσης των εκπομπών ρύπων μετά την εφαρμογή του.