Παρελθόν ενδέχεται να γίνουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους έπειτα από αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που προωθείται στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.
Όλο και περισσότερες είναι οι φωνές στις χώρες του Δυτικού Κόσμου οι οποίες καλούν τις αρχές να επιβάλλουν αυστηρότερους ελέγχους στους οδηγούς αναφορικά με την τήρηση των ορίων ταχύτητας στους εκάστοτε δρόμους.
Ο λόγος για το παραπάνω έχει να κάνει φυσικά με τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες των δρόμων και τον περιορισμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται σε κίνηση με υπερβολική ταχύτητα -για τον εκάστοτε δρόμο και συνθήκες- αλλά και των συνεπειών τους.
BUY NOW
Μέχρι σήμερα οι οδηγοί έχουν την υποχρέωση να ακολουθούν το γράμμα του νόμου αλλά και την ελευθερία να παρακάμπτουν τον νόμο πληρώνοντας φυσικά το τίμημα σε περίπτωση ελέγχου. Ωστόσο, νέα από την άλλη μεριά του Ατλαντικού δείχνουν ότι αυτό μπορεί να αλλάξει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Συγκεκριμένα στην πολιτεία της Καλιφόρνια προωθείται νομοσχέδιο με στόχο να επιβληθεί στα αυτοκίνητα η εγκατάσταση συστήματος αναγνώρισης ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με περιοριστή ταχύτητας, ο οποίος θα βάζει ταβάνι στη μέγιστη τελική ταχύτητα των καινούργιων οχημάτων που κινούνται στους δρόμους της.
Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο που προωθεί ο γερουσιαστής Scoott Wiener, προϋποθέτει εγκατάσταση «έξυπνου ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας», όπως χαρακτηρίζεται, ο οποίος θα τίθεται σε λειτουργία 16 χλμ./ώρα (10 μίλια) πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στους δρόμους της Καλιφόρνια.
Το ανώτατο όριο ταχύτητας στην αμερικάνικη πολιτεία βρίσκεται στα 112 χλμ./ώρα. Έτσι, η μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει ένας οδηγός «με το γκάζι στο πάτωμα» οποιουδήποτε καινούργιου οχήματος από το 2027 και έπειτα είναι τα 128,74 χλμ./ώρα (80 μίλια ανά ώρα).
Επίσης ο οδηγός δεν θα μπορεί να οδηγήσει παντού με αυτή την ταχύτητα αφού το αυτοκίνητο θα προσαρμόζει την ταχύτητά του σύμφωνα με τα εκάστοτε όρια των δρόμων στην Καλιφόρνια με το ελάχιστο όριο να είναι τα 15 μίλια ανά ώρα (24 χλμ./ώρα).
Ο Wiener θέλει η Καλιφόρνια να κινηθεί στα χνάρια της ΕΕ και να κάνει υποχρεωτική την εγκατάσταση των συστημάτων αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και ηλεκτρονικών περιοριστών στα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στο έδαφός της, με τα συστήματα να γίνονται υποχρεωτικά στην Ευρώπη τον ερχόμενο Ιούλιο. Με τη διαφορά ωστόσο ότι ο οδηγός στην Καλιφόρνια δεν θα έχει την επιλογή να ενεργοποιεί ή να παρακάμπτει κατά βούληση τον περιοριστή, όπως ισχύει και θα ισχύει και στο μέλλον στην ΕΕ.
Ο κύριος λόγος που προωθείται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι η μεγάλη αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Καλιφόρνια, τα οποία οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα, την τριετία 2019-2022, με την αύξηση να φτάνει το 30%.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από σώματα ασφαλείας, τα οχήματα της πυροσβεστικής αλλά και τα ασθενοφόρα δεν θα έχουν τέτοιου είδους περιορισμούς, ενώ και ένας οδηγός θα μπορεί να το απενεργοποιεί μόνο με άδεια από αρμόδια αρχή.
Αν τελικά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εγκριθεί τότε η πολιτεία της Καλιφόρνια αναμένεται να γίνει η πρώτη των ΗΠΑ και ίσως η πρώτη περιοχή του Δυτικού Κόσμου όπου οι οδηγοί δεν θα έχουν το περιθώριο της επιλογής να παρακάμψουν τα εκάστοτε όρια ταχύτητας στους δρόμους.