
Την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων από το κέντρο της Αθήνας θα σηματοδοτούσε η εφαρμογή του «Πράσινου Δακτυλίου» το οποίον επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Το σχέδιο δημιουργίας ενός νέου Δακτυλίου ο οποίος θα παραλάβει τη σκυτάλη από το υφιστάμενο παρωχημένο καθεστώς, φαίνεται ότι επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, έκανε λόγο για έναν «Πράσινο Δακτύλιο» που θα επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα σχέδιο που εφόσον εφαρμοστεί θα σημάνει ουσιαστικά το τέλος της κυκλοφορίας των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, όπως συμβαίνει σήμερα μέσω του σύστηματος «μονά-ζυγά». Ειδικότερα, σήμερα τα εν λόγω οχήματα-ωρολογιακές βόμβες εισέρχονται κανονικά στον Δακτύλιο με μοναδικό περιορισμό την εκ περιτροπής κυκλοφορία που ορίζεται από το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.

Για τον κ. Οικονόμου ένας «Πράσινος Δακτύλιος» θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά προτού τεθεί σε εφαρμογή πρέπει πρώτα να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες και να καταμετρηθούν με ακρίβεια τα υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο.
Φυσικά το μέτο του «Πράσινου Δακτυλίου» δεν είναι κάτι άγνωστο στην Ευρώπη. Σε πλήθος πόλεων έχουν δημιουργηθεί πράσινες ζώνες ( ή αλλιώς ζώνες χαμηλών εκπομπών) όπου απαγορεύεται η είσοδος σε όσα οχήματα εκπέμπουν υψηλούς ρύπους.

Ο υφυπουργός εξήγησε ότι σήμερα κινούνται στον Δακτύλιο περί το 1,5 εκατ οχήματα ενώ τα οχήματα που έχουμε σήμερα στο Λεκανοπέδιο ανέρχονται σε 3 εκατ. και αυξάνονται, παρόλο που το οδικό δίκτυο μπορεί να αντέξι 1 με 1,5 εκατ. οχήματα. «Δηλαδή έχουμε διπλάσιο στόλο κυκλοφορούντων οχημάτων».
Την ανάγκη δημιουργίας «Πράσινου Δακτυλίου» στην Αθήνα έχουν αναδείξει και πολλοί Έλληνες συγκοινωνιολόγοι που χαρακτηρίζουν το υφιστάμενο καθεστώς «ελληνική πατέντα» η οποία δεν συνδράμει ούτε στον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ούτε στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.