Tesla στη μισή τιμή υπόσχεται ο Elon Musk

Tesla Model 2 render

O Elon Musk έκανε λόγο για ένα νέο και πιο προσιτό Tesla, που θα ξεπεράσει κάθε άλλο σε πωλήσεις και θα βασίζεται σε μια καινούρια πλατφόρμα - μικρότερη του Model 3 και σχεδόν μισού κόστους.

Προς το παρόν η Tesla διαθέτει δύο πλατφόρμες: μία μεγάλη, στην οποία βασίζονται τα Mosel S και X, και μία μεσαίου μεγέθους για τα Model 3 και Υ. Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της αμερικανικής εταιρείας, όπως επιβεβαίωσε τώρα ο Musk, θα είναι μικρότερη σε μέγεθος, και θα έχει περίπου το μισό κόστος.

Κεντρική εικόνα και πάνω: Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια του ενδεχόμενου νέου Tesla Model 2
Κεντρική εικόνα και πάνω: Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια του ενδεχόμενου νέου Tesla Model 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε πως η αρχικά η Tesla είχε ξεκινήσει με τη μεγάλη πλατφόρμα, και το Model S, και όταν παρουσίασε τη μικρότερη πλατφόρμα των Model 3 και Υ η οποία έφερε σημαντική μείωση του κόστους, και επέτρεψε στην εταιρεία να μπει σε πιο εμπορικές κατηγορίες μεγαλύτερου όγκου πωλήσεων.

Μιλώντας κατα τη διάρκεια της παρουσίασης του απολογισμού της Tesla για το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο Musk αναφέρθηκε στη νέα πλατφόρμα απαντώντας σε ερώτηση επενδυτή εμπόρου πότε θα είναι έτοιμη η νέα -τρίτη και μικρότερη- πλατφόρμα, και αν μπορούμε να περιμένουμε μείωση του κόστους ανάλογη με εκείνη που πέτυχε η πλατφόρμα των Model 3/Y σε σχέση με των Model S/X.

Ο Elon Musk απάντησε πως δεν υπάρχει ακόμα σαφής ημερομηνία, αλλά ότι η αρχιτεκτονική αυτή είναι η βασική προτεραιότητα της νέας ομάδας εξέλιξης της εταιρείας της Καλιφόρνια. Και σχετικά με το κόστος, εξήγησε πως το νέας γενιάς αυτοκίνητο της Tesla που θα παραχθεί σε αριθμούς που ξεπερνούν εκείνους των Model 3 και Model Y μαζί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δύο αυτά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 95% των πωλήσεων της Tesla στο 3ο τρίμηνο του 2022. «Το αυτοκίνητο της νέας γενιάς θα έχει περίπου το μισό κόστος της πλατφόρμας των 3/Υ και θα είναι μικρότερο. Πιστεύω ότι σίγουρα θα ξεπεράσει την παραγωγή όλων των άλλων αυτοκινήτων μαζί», τόνισε ο Musk.

Και συμπλήρωσε πως «πιστεύουμε ότι είναι εφικτό» να καταφέρει η εταιρεία να κατασκευάζει δύο αντίτυπα του νέου της μοντέλου με το κόστος που έχει τώρα για την κατασκευή μόνο ενός αντιτύπου του Model 3. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αυτοκίνητο θα φτάνει και στους αγοραστες στη μισή τιμή.

Δεν είναι, δηλαδή, σίγουρο ότι ο Musk μίλησε για το Tesla των 25.000 ευρώ, που τόσο συζητείται τον τελευταίο καιρό. Παρόλα αυτά, με το μειωμένο κόστος της πλατφόρμας (συμπεριλαμβανομένων και των μπαταριών), τις μικρότερες διαστάσεις του αυτοκινήτου και τις οικονομίες κλίμακας από την μεγάλη παραγωγή, αναμφίβολα θα είναι πολύ πιο προσιτό από το Model 3, που ξεκινά από τα περίπου 50.000 ευρώ (και) στη χώρα μας. Ο Musk, άλλωστε, ήδη έχει μιλήσει για ένα αρκετά πιο φθηνό Tesla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Tesla Gigafactory στη Σαγκάη της Κίνας
Το Tesla Gigafactory στη Σαγκάη της Κίνας

Όσο για το χρονικό ορίζοντα του μοντέλου, μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν. Αν το νέο αυτό αυτοκίνητο κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, θα πρέπει να περιμένει κανείς την πλήρη ομαλοποίηση της παραγωγής του εξωγήινου Cybertruck και του τράκτορα Semi. Αν κατασκευάζεται στην Κίνα, όπου λέγεται ότι εξελίσσεται από την Tesla China, και η μητρική εταιρεία δώσει το πράσινο φως, τότε μπορεί να παρουσιαστεί και πριν από το 2024.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ