Tesla: Θα μπει στην παραγωγή το Model 2 των 25.000 ευρώ;

Tesla Model 2 render

Τα χρόνια περνούν και ακόμα το μικρό Tesla δεν διαγράφεται πουθενά στον ορίζοντα. Παρότι συνοδεύεται με τεράστιες φιλοδοξίες, όμως, μπορεί ακόμα να πετύχει, παρά τη μείωση του ενδιαφέροντος για τα EV;

Η Tesla έχει δηλώσει ότι το πολυαναμενόμενο entry-level EV της παραμένει στη φάση της εξέλιξης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια για να το δούμε στην αγορά, όμως σε αυτά τα χρόνια πολλά αναμένεται να αλλάξουν στην αγορά του αυτοκινήτου, ειδικά στην Ευρώπη.

Αν, για παράδειγμα, συνεχιστεί η πτώση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί ένα μικρό crossover τύπου hatchback, ακόμα και με το σήμα της Tesla και με τιμή γύρω στα 25.000 ευρώ, να σταδιοδρομήσει με εμπορικές αξιώσεις;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προοπτική ενός πιο προσιτού Tesla κυκλοφορεί εδώ και πολύ καιρό. Οι πληροφορίες για αυτό είναι αντιφατικές: από υπεραισιόδοξες, ότι θα μεταμορφώσει την αμερικανική εταιρεία σε παγκόσμιο κολοσσό με την τεράστια εμπορική του επιτυχία, μέχρι απαισιόδοξες - ότι έχει χάσει πλέον τη μεγάλη «έκρηξη» της ηλεκτροκίνησης.

Τι από τα δύο ισχύει; Τον περασμένο Απρίλιο η Tesla διέψευσε δημοσιεύματα που την ήθελαν να ακυρώνει το πρόγραμμα του entry-level ηλεκτρικού της αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο Elon Musk χαρακτήρισε τις αναφορές αυτές «κατασκευασμένες».

Λίγο αργότερα, ο επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen υπαινίχθηκε στους φίλους της εταιρείας να "παραμείνουν συντονισμένοι", για ένα αινιγματικό νέο μοντέλο. Αυτό πιθανώς υποδηλώνει ότι η Tesla έχει ακόμη κάτι ενδιαφέρον στα σκαριά, παρότι έχει στρέψει μεγάλο μέρος της προσοχής της στο πολυδιαφημισμένο project του robotaxi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ουσία είναι ότι το πολύσυζητημένο Tesla Model 2 δεν έχει επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, ενώ οι λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό του παραμένουν άγνωστες. Υφίστανται μόνο στη φαντασία ιδιωτών σχεδιαστών που προβάλλουν τις υποθετικές απεικονίσεις του Tesla Model 2 στο διαδίκτυο, σαν αυτές που βλέπουμε εδώ - τις περισσότερες φορές με αμάξωμα που συνδυάζει χαρακτηριστικά hatchback και crossover.

Τοποθετημένο κάτω από το Model 3 και το Model Y όσον αφορά στην τιμή, και ανάλογα με τις εξελίξεις στην αγορά, ένα τέτοιο μοντέλο πιθανότατα θα ανταγωνιστεί ηλεκτρικά hatchbacks όπως το Volkswagen ID.3 και το MG4, καθώς και αντίστοιχα Crossover όπως το Renault Megane E-Tech και το επερχόμενο Nissan Leaf.

Κι ενώ ένα προσιτό ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ όντως μοιάζει ικανό να δώσει στην Tesla την ώθηση στις πωλήσεις που επιδιώκει, πλέον η πλοήγηση στον χώρο της ηλεκτροκίνησης δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Η κυκλοφορία ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου απαιτεί τεράστιες επενδύσεις στην παραγωγή και την έρευνα και ανάπτυξη, και η Tesla πρέπει να διασφαλίσει ότι η ζήτηση θα δικαιολογεί αυτά τα κόστη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδίδουν συχνά λιγότερα κέρδη συγκριτικά με τα μεγαλύτερα, πιο premium EV, λόγω των πολύ μικρών περιθωρίων κέρδους. Συνυπολογίζοντας τις εκτεταμένες φάσεις εξέλιξης και δοκιμών -όπως συνέβη με το Cybertruck- γίνεται σαφές ότι αυτό το project απαιτεί προσεκτική σκέψη και ισορροπεί σε μια πολύ λεπτή γραμμή κόστους-κέρδους.

Παρά τα θετικά σημάδια για την Tesla στις ΗΠΑ, η πρόσφατη πτώση στις πωλήσεις του Model 3 και Model Y, μαζί με τη μείωση των πωλήσεων των EV στην Ευρώπη, θυμίζουν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο στο σημερινό περιβάλλον της ηλεκτροκίνησης, που μεταβάλλεται με τόσο γοργούς ρυθμούς.

Για να επιτύχει η Tesla τον φιλόδοξο στόχο να πουλά 20 εκατομμύρια οχήματα ετησίως μέχρι το 2030, όπως τον εξέφρασε ο ίδιος ο Musk, η εταιρεία χρειάζεται όχι μόνο κορυφαία προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές, αλλά και ευνοϊκό κλίμα για την αποδοχή των EV παγκοσμίως. Και το δεύτερο τίποτα και κανείς δεν μπορεί να το εγγυηθεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ