Το Yugo, το μικρό μοντέλο της γιουγκοσλαβικής Zastava έχει αποκτήσει πολλούς οπαδούς και πλέον, ανεξάρτητος σχεδιαστής οραματίζεται το πώς θα μπορούσε να είναι στο σήμερα.
Την ιστορία του Yugo την γνωρίζουμε λίγο ως πολύ όσοι ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο. Προϊόν της Zastava, κατασκευάστηκε για 28 ολόκληρα χρόνια (από το 1980 έως και το 2008) στο περίφημο εργοστάσιο του Κραγκούγιεβατς, βασιζόμενο όπως και όλα τα μοντέλα της μάρκας, σε αυτοκίνητο της Fiat (128).
Το Yugo ήταν 3πορτο, φτηνό, εύκολο στη χρήση, αλλά όχι και τόσο αξιόπιστο. Απέκτησε πολλούς οπαδούς και στη χώρα μας, με την παραγωγή του να κλείνει στις 794.428 μονάδες. Εξ αυτών, τα 141.651 αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην αγορά των Η.Π.Α., όπου και εκεί η πολύ χαμηλή του τιμή ήταν ένας σοβαρός λόγος αγοράς του.
BUY NOW
Αυτή τη στιγμή το τμήμα αυτοκινήτων της Zastava έχει πτωχεύσει από το 2017 και είναι μάλλον απίθανο να ξεκινήσει ξανά να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν κάποιοι που θα οραματίζονται την επιστροφή του Yugo, όπως για παράδειγμα ο σχεδιαστής Dejan Hristov από τα Σκόπια, που μας δείχνει τo πως φαντάζεται την επιστροφή του Yugo στο σήμερα και μάλιστα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Στο σχέδιό του ο Hristov δίνει μια σαφέστατη ρετρο-μοντέρνα αισθητική στο Yugo, δείχνοντάς μας ένα μικρό αυτοκίνητο με 3θυρο αμάξωμα, με πολλά «φουσκώματα», νευρώσεις, αλλά και το χαρακτηριστικό σχήμα στο πίσω μέρος που παραπέμπει άμεσα στο παλιό Yugo.
Παράλληλα, και μπροστά το δημιούργημά του παραπέμπει στο παλιό, με την πλατιά γρίλια να πλαισιώνεται από αρκετά δυναμικά φώτα. Θέλοντας επίσης να δώσει και ένα πιο σπορ look στο αυτοκίνητο, ο Hristov πρόσθεσε πλήρες κιτ σπόιλερ, μεγάλες σκουρόχρωμες ζάντες και τροχούς, αλλά και μια αεροτομή στο πίσω μέρος.
Όπως προείπαμε, τα εν λόγω σχέδια δεν αφορούν σε μοντέλο που θα μπει στην παραγωγή, αλλά είναι το προϊόν της φαντασίας ενός σχεδιαστή. Παρόλα αυτά, ο Hristov δηλώνει ότι σχεδιάζει να προτείνει τη δημιουργία του στη Σέρβικη κυβέρνηση, για επιστροφή του Yugo στο σήμερα ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Προτείνει μάλιστα την περίφημη κροατική Rimac που ειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρικών, να αναλάβει την εξέλιξή του, με τη βοήθεια ενός μεγάλου Ομίλου (π.χ. της Stellantis που έχει στην κατοχή της τη Fiat) ή ακόμη και κάποιας κινέζικης φίρμας, να κάνουν δυνατή την παραγωγή του σε σερβικό έδαφος.
Το εάν τελικά ο Hristov θα τα καταφέρει θα το μάθουμε σύντομα, αν και είναι μάλλον απίθανο επαναλαμβάνουμε να δούμε ξανά το Yugo στους δρόμους…
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ