O θαλάσσιος αυτοκινητόδρομος μαμούθ είναι πραγματικότητα -Πόσα εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν περάσει από αυτόν
Μέσα σε μόλις λίγους μήνες, το κινεζικό κατασκευαστικό θαύμα έχει υποδεχθεί εκατομμύρια οχήματα.
Ένα νέο κεφάλαιο έχει ανοίξει για τον κλάδο των μεταφορών στην Κίνα από τα τέλη Ιουνίου, όταν και δόθηκε στην κυκλοφορία ο θαλάσσιος διάδρομος Shenzhen-Zhongshan Link (ShenZhong Link) στη νότια Κίνα.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρότζεκτ συνολικού μήκους περίπου 24 χλμ. που απαρτίζεται από ένα υποθαλάσσιο τούνελ, δύο γέφυρες και δύο τεχνητά νησιά, ενώ από τις 28 Ιουνίου μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου είχε υποδεχθεί πάνω από 10 εκατ. οχήματα, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του κόλπου Γκουανγκντόνγκ – Χονγκ Κονγκ – Μακάο.
BUY NOW
Για την ταχεία ολοκλήρωση του πρότζεκτ, και στις δύο πλευρές της σήραγγας κατασκευάστηκαν δύο τεχνητά νησιά, με το ένα εξ αυτών, το οποίο εδράζεται στον κόλπο Lingdingyang, να έχει έκταση 137.000 τ.μ. όσο δηλαδή περίπου 19 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Για τη δημιουργία του εν λόγω νησιού αρχικά αποφασίστηκε να επιστρατευτεί μια προηγμένη τεχνολογία δόνησης-καταβύθισης που θα επέτρεψε το απευθείας στερέωμα στον πυθμένα της θάλασσας 57 τεράστιων χαλύβδινων κύλινδρων με διάμετρο 28 μ. ο καθένας. Στη συνέχεια στους κυλίνδρους θα προστίθετο άμμος για τον σχηματισμό του νησιού.
Κατά την εξερεύνηση, ωστόσο, του πυθμένα, διαπιστώθηκε ότι το στρώμα μαλακού εδάφους του ποταμού Περλ είχε πάχος δεκάδων μέτρων και εκτεινόταν πάνω από σκληρά στρώματα. Αυτό σήμαινε ότι θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος δόνησης-καταβύθισης με ακρίβεια, σύμφωνα με τους εμπλεκόμενους στο πρότζεκτ.
Αντ’ αυτού, η ομάδα επιστράτευσε ένα ειδικό πλοίο που διείσδυε βαθιά στην άμμο, όπως ένα μπλέντερ, προσθέτοντας λάσπη για να μειώσει την αντοχή του σκληρού στρώματος εδάφους. Με αυτό τον τρόπο το έδαφος κατέστη μαλακότερο και διευκόλυνε τη σταθεροποίηση των κυλίνδρων.
Όσον αφορά την υποθαλάσσια σήραγγα, αυτή είναι συνολικού μήκους σχεδόν 7.000 μ., με 8 λωρίδες κυκλοφορίας και αποτελείται από 32 προκατασκευασμένους βυθισμένους σωλήνες.
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η τοποθέτηση των προκατασκευασμένων σωλήνων στη θάλασσα, ένα εμπόδιο που ξεπεράστηκε χάρη στο πλοίο YIHANG JINAN 1, βάρους 20.000 τόνων, το οποίο διαθέτει ένα σύστημα υψηλής ακρίβειας τοποθέτησης των σωλήνων 50 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Προηγμένες μεθόδοι χρησιμοποιήθηκαν και στην κατασκευή των δύο κεντρικών πύργων ύψους 260 μ. της γέφυρας ShenZhong Bridge, καθώς η περιοχή αποτελεί ένα σύνθετο θαλάσσιο περιβάλλον που πλήττεται συχνά από τυφώνες.
Μετά από ενδελεχείς έρευνες και πολύωρες συζητήσεις σχεδιάστηκε μια «έξυπνη» μηχανή κατασκευής πύργων που λειτουργεί 1,5 φορές γρηγορότερα συγκριτικά με τα παραδοσιακά μηχανήματα.
Το νέο σύστημα κατάφερε να μειώσει κατά 60% τον αριθμό των εργατών σε μεγάλα ύψη, ενώ επέτρεψε να εξασφαλίσει την αποτροπή δημιουργίας ρωγμών συρρίκνωσης στην επιφάνεια του σκυροδέματος, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η μακροχρόνια ανθεκτικότητα της γέφυρας.