Citroen e-C3

Τι αλλαγές έρχονται για τα Εισαγόμενα Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα;

used-cars-truck1

Η καταχώριση των εγγράφων στο ΜΕΜΟ θα είναι υποχρεωτική πριν την έκδοση της Άδειας και των Πινακίδων Κυκλοφορίας.

Ένα σχέδιο που είχε σχεδόν έτοιμο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον Ιανουάριο του 2024 ετοιμάζεται να κατατεθεί σε νομοσχέδιο του Υπουργείου ώστε να γίνει ευκολότερη η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr στο επόμενο νομοσχέδιο πυο θα καταθέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή θα περιλαμβάνει και σχετική διάταξη σύμφωνα με την οποία η καταχώριση των εγγράφων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) θα είναι υποχρεωτική πριν την έκδοση της Άδειας και των Πινακίδων Κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτόν τον τρόπο οι υπάλληλοι του ΥΠΥΜΕ θα σταματήσουν να απασχολούνται ατελείωτες ώρες με τα πρόστιμα για εκπρόθεσμη υποβολή των εγγράφων στο ΜΕΜΟ και θα ασχοληθούν επιτέλους με τον ουσιαστικό έλεγχό τους και να πιάνονται οι παραβάτες εισαγωγείς που καταθέτουν πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr μέχρι σήμερα έχουν βεβαιωθεί πάνω από 30.000 πρόστιμα σε εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει «χτυπήσει» για πάνω από το 1 στα 3 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ακόμη δεν έχουν ελεγχθεί τα φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα οπότε σύντομα αναμένεται ο αριθμός των προστίμων να αυξηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα σε σύνολο περίπου 30.000 προστίμων τα 20.000 αφορούν σε μη καταχώρηση, τα 7.500 σε εκπρόθεσμη καταχώρηση και τα υπόλοιπα 2.500 σε ανακριβείς δηλώσεις.Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr κυμαίνονται από 500 έως 2.000 ευρώ ωστόσο για να ολοκληρωθεί η βεβαίωσή τους θα πρέπει οι υπάλληλοι του ΥΠΥΜΕ να καλέσουν τους παραβάτες να απολογηθούν και κατόπιν να αποφασίσουν αν πρέπει να βεβαιωθεί οριστικά το πρόστιμο γεγονός που σημαίνει ότι ελάχιστα άτομα θα πρέπει να διαχειριστούν χιλιάδες παραβάσεις με ότι και αν σημαίνει αυτό. 

Να υπενθυμίσουμε πως το 2023 στην Ελλάδα εισήχθησαν πάνω από 70.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και πάνω από 16.000 φορτηγά και πάνω από 4.000 δίκυκλα. 

Σχετικά με τις αλλαγές στο ΜΕΜΟ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Στην κατεύθυνση της διαφάνειας, ιδιαίτερη σημασία έχει για εμάς μια σειρά ηλεκτρονικών μητρώων για οχήματα, φορείς και επαγγελματίες οδηγούς, όπως το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.). Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι, επειδή στόχος μας δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών μέσω της διανομής προστίμων, το επόμενο διάστημα θα θεσμοθετηθεί η υποχρεωτικότητα της καταχώρησης στο ΜΕΜΟ για την ταξινόμηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για να εκδοθούν Άδεια Κυκλοφορίας και Πινακίδες Κυκλοφορίας σε κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα θα πρέπει πρώτα να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ανάρτησης των εγγράφων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ. Αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες στην πλατφόρμα του ΜΕΜΟ απλά δεν θα μπορούν να εκδοθούν τα έγγραφα του οχήματος!

Όσον αφορά στους ελέγχους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα ελέγχουν δειγματοληπτικά αιτήσεις εμπόρων και ιδιωτών και σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις τότε θα επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα ενώ δεν αποκλείεται σε περιπτώσεις πλαστών εγγράφων να ανακαλούνται μέχρι και η Άδεια Κυκλοφορίας και οι Πινακίδες Κυκλοφορίας του οχήματος.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ