Το σχέδιο της Ε.Ε. για το πρωτόκολλο προδιαγραφών ρύπων Euro 7 προκαλεί ανάμικτες αντιδράσεις στην βιομηχανία και περιβαλλοντικές ομάδες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε σήμερα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης βενζίνης και πετρελαίου των μοντέλων που θα πωλούνται στην γηραιά ήπειρο.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι προδιαγραφές για τη νέα γενιά κινητήρων που θα πληρούν το πρωτόκολλο Euro-7 θα μειώσουν κατά 25% την ποσότητα των οξειδίων του αζώτου που εκπέμπουν οι κινητήρες πετρελαίου. Τα οξείδια του αζώτου μπορούν να βλάψουν την αναπνευστική οδό, επιδεινώνοντας καταστάσεις όπως πνευμονικές λοιμώξεις και άσθμα, και ενδεχομένως να προκαλέσουν χρόνια πνευμονική νόσο.
BUY NOW
«Οι οδικές μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις», ανέφερε η Ε.Ε. σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι νέες προδιαγραφές θα οδηγήσουν σε μείωση κατά 33% τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου έως το 2035, σε σχέση με αυτές που ισχύουν σήμερα.
Η υιοθέτηση των νέων προδιαγραφών, η οποία απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και φυσικά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους.
Οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες, επιτρέποντάς τους να εκπέμπουν 60 mg για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν. Οι κινητήρες πετρελαίου θα περιοριστούν επίσης σε αυτό το επίπεδο εκπομπών, μιας και τώρα είναι στα 80 mg οξειδίων του αζώτου που επιτρέπονται βάσει των κανόνων Euro 6 που ισχύουν.
Οι νέες προτεινόμενες προδιαγραφές θέτουν επίσης όρια για τις εκπομπές μικροσωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά, κάτι που θα ισχύσει και για τα ηλεκτρικά οχήματα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η φθορά των φρένων, η σκόνη από τα τακάκια κ.α., είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών ρύπων στις αστικές περιοχές.
Οι νέες προτάσεις για τις επερχόμενες προδιαγραφές ρύπων έχουν προκαλέσει μικτές αντιδράσεις στα λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.