Τι αποφάσισε η Επιτροπή Μεταφορών της ΕΕ για διπλώματα και φορτηγά;

Και έξτρα μπόνους 2.500 ευρώ για το πιο περιζήτητο επάγγελμα του κόσμου

Η Επιτροπή Μεταφορών είναι έτοιμη να ξεκινήσει συνομιλίες με το Συμβούλιο για τους κύριους φακέλους μεταφορών.

Οι Ευρωβουλευτές μεταφορών πρόσφατα ψήφισαν για την έναρξη τριμερών διαλόγων για τις άδειες οδήγησης, τον αποκλεισμό οδήγησης, τα μέγιστα βάρη και διαστάσεις στην κυκλοφορία, τη χωρητικότητα των σιδηροδρόμων και τους κανόνες θαλάσσιας ασφάλειας.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ήδη υιοθετήσει τη θέση του για πέντε φακέλους πριν από τις ευρωεκλογές που διεξήχθησαν τον Ιούνιο και άφησε ένα νέο Κοινοβούλιο να αποφασίσει εάν θα ξεκινήσει τις διοργανικές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άδεια οδήγησης

Άδειες οδήγησης στο κινητό τηλέφωνο, αυτοαξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης, καλύτερη ευαισθητοποίηση των πεζών, δοκιμαστική περίοδος οδήγησης δύο ετών για αρχάριους οδηγούς και συνοδευόμενη οδήγηση για 17χρονους ήταν μερικές από τις αλλαγές στους κανόνες άδειας οδήγησης της ΕΕ που εισήγαγαν οι Ευρωβουλευτές τον Φεβρουάριο του 2024. Οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ψήφισαν για την έναρξη συνομιλιών με το Συμβούλιο για να συμφωνήσουν σε αυτές τις αλλαγές με 37 ψήφους κατά και μία αποχή.

Αποκλεισμός οδήγησης

Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη κατοίκου εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι Ευρωβουλευτές υποστήριξαν τον Φεβρουάριο νέους κανόνες που απαιτούν τη μεταβίβαση αυτής της απόφασης στη χώρα της ΕΕ που εξέδωσε την άδεια οδήγησης. Τώρα οι ευρωβουλευτές των Μεταφορών ακολούθησαν αυτή τη θέση και αποφάσισαν να ξεκινήσουν τριμερείς διάλογοι με 36 ψήφους υπέρ, τέσσερις κατά και μία αποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέγιστα βάρη και διαστάσεις

Η αναθεώρηση των κανόνων βαρών και διαστάσεων οδικών μεταφορών, που ψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο τον Μάρτιο, έχει ως στόχο να δώσει κίνητρο στη βιομηχανία μεταφορών να στραφεί σε καθαρότερα οχήματα, δίνοντας πρόσθετη ικανότητα φόρτωσης σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών και κάνοντάς τα πιο ανταγωνιστικά από τα συμβατικά τους εναλλακτικές. Η απόφαση για την έναρξη τριμερών διαλόγων για αυτούς τους κανόνες υποστηρίχθηκε με 30 ψήφους υπέρ, εννέα κατά και δύο αποχές.

Δυνατότητα σιδηροδρομικής υποδομής

Οι νέοι κανόνες θέτουν τις προϋποθέσεις για τον σχεδιασμό και την κατανομή της χωρητικότητας της σιδηροδρομικής υποδομής στην ΕΕ, προκειμένου να καταστεί δυνατή η βέλτιστη χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών, να αυξηθεί η ακρίβεια και η αξιοπιστία και να συμβάλουν επίσης στη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές. Το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του σχετικά με αυτούς τους κανόνες τον Μάρτιο και με 38 ψήφους υπέρ, τρεις κατά και μία αποχή αποφάσισε σήμερα να αρχίσει διοργανικές διαπραγματεύσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα θα πρέπει να είναι καλύτερα εξοπλισμένος για να βοηθήσει τα κράτη μέλη σε πράσινη μετάβαση, επίγνωση της κατάστασης και εκπαίδευση σχετικά με τις συνθήκες εργασίας του πληρώματος, δήλωσε το Κοινοβούλιο τον Μάρτιο. Οι ευρωβουλευτές των Μεταφορών ακολούθησαν αυτή τη θέση και αποφάσισαν να ξεκινήσουν τριμερείς διάλογοι με ψήφους 37 κατά και δύο αποχές.

Άνοιξε ο δρόμος

Η απόφαση των Ευρωβουλευτών στον τομέα των μεταφορών να ξεκινήσουν διοργανικές διαπραγματεύσεις για τα προαναφερθέντα αρχεία ανοίγει το δρόμο για τους διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου να συμφωνήσουν για το χρονοδιάγραμμα των διαπραγματεύσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ