Κατά την κυκλοφορία τους σε αστικό περιβάλλον, οι περισσότεροι οδηγοί έχουν συναντήσει το συγκεκριμένο κίτρινο πλέγμα, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν σε τι αυτό χρησιμεύει.
Πέρα από την κάθετη σήμανση στους δρόμους, δηλαδή τις γνωστές σε όλους μας πινακίδες, σημαίνοντα ρόλο στην ομαλή συμβίωση των οδηγών, διαδραματίζει και η οριζόντια.
Πρόκειται για το τμήμα της σήμανσης που αποτελείται από ενδείξεις επάνω στο οδόστρωµα, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις διαγραμμίσεις και τα σύμβολα (π.χ. πινακίδων στο οδόστρωμα, βέλη κ.ο.κ.).
BUY NOW
Μία από τις διαγραμμίσεις πάνω στο οδόστρωμα που οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν, είναι το πλέγμα κίτρινων γραμμών, οι οποίες σχηματίζουν παραλληλόγραμμα.
Αυτές απαντώνται και στο ελληνικό δίκτυο, και ως εκ τούτου σε περίπτωση που τις συναντήσει κανείς καλό είναι να γνωρίζει πώς θα πρέπει να συμπεριφερθεί, διότι σε διαφορετική περίπτωση ενδέχεται να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχήματος, ενώ υπάρχει και διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 5 («Οριζόντια σήμανση οδών») στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναφέρεται ότι οι οδηγοί των οχημάτων απαγορεύεται να «εισέρχονται σε περιοχή οδοστρώματος η οποία έχει σημανθεί με πλέγμα κίτρινων γραμμών, οι οποίες σχηματίζουν παραλληλόγραμμα, αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε, αν εισέλθουν, να υποχρεωθούν, πιθανώς, να παραμείνουν στη διασταύρωση».
Με απλά λόγια οι οδηγοί μπορούν να κινηθούν πάνω στο κίτρινο πλέγμα, αλλά μόνο εφόσον βεβαιωθούν ότι δεν θα χρειαστεί να σταματήσουν πάνω σε αυτό, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στην Αθήνα ένα τέτοιο κίτρινο πλέγμα (αν και ξεθωριασμένο) βρίσκεται στην οδό Αρδηττού (δείτε την παραπάνω φωτογραφία), στη συμβολή με τη Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας και κατευθύνει τους οδηγούς των οχημάτων, ώστε να μην εμποδίζουν το Τραμ.
Στη περίπτωση, λοιπόν, που υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση και υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες βρεθούν σταματημένοι πάνω στο κίτρινο πλέγμα, οι οδηγοί πρέπει να περιμένουν στο φανάρι, ακόμα και να αυτό είναι πράσινο. Διαφορετικά, η τροχαία μπορεί να βεβαιώσει πρόστιμο 80 ευρώ.
Σημειώνεται ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού το κίτρινο πλέγμα βρίσκεται και στη μέση των διασταυρώσεων (δείτε την παρακάτω φωτογραφία). Και εκεί, η είσοδος εντός του κίτρινου πλέγματος απαγορεύεται εάν το όχηµα πρόκειται να παραµείνει εκεί.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να κινηθούν πάνω στο κίτρινο πλέγμα, αλλά μόνο εφόσον βεβαιωθούν ότι δεν θα χρειαστεί να σταματήσουν πάνω σε αυτό, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης.