Τι είναι αυτό το «κόκκινο χαλί» στους δρόμους -Τι πρέπει να κάνετε όταν το δείτε

Το κόκκινο χαλί που μπαίνει στους δρόμους -Σε τι χρησιμεύει

Ένα κόκκινο «χαλί» ξεκίνησε να μπαίνει στους δρόμους ευρωπαϊκών πόλεων με τις αστυνομικές αρχές να προχωρούν σε εξηγήσεις για τη σημασία του στους μπερδεμένους οδηγούς.

Η «μάχη» για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους όλου σχεδόν του κόσμου συνεχίζεται με στόχο να εκμηδενιστούν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα που στερούν αδικαιολόγητα τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων κάθε χρόνο.

Στη Γηραιά Ήπειρο και ακόμη περισσότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο στόχος είναι να μηδενιστούν τα θανατηφόρα τροχαία, τη στιγμή που πέρσι χάθηκαν περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι, ενώ ο στόχος που έχει τεθεί είναι να υπάρξει μείωση της τάξης του 50% έως το 2030 και με έτος αναφοράς το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από τα κοινά μέτρα που εφαρμόζουν τα κράτη-μέλη για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπάρχουν και άλλα που εφαρμόζει κάθε χώρα τοπικά και φυσικά αυτό γίνεται και σε άλλες γωνιές του κόσμου.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι εκείνα της Νέας Ζηλανδίας, της Αυστραλίας και της Μεγάλης Βρετανίας, με τις αρμόδιες αρχές σε αυτά τα κράτη να έχουν βρει έναν νέο τρόπο για να ενημερώνουν και να προειδοποιούν τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται.

Πρόκειται για το λεγόμενο Township Entry Treatment (ΤΕΤ), το οποίο αφορά τις συνολικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στον δρόμο που οδηγεί στην είσοδο μιας πόλης με κοινό χαρακτηριστικό το κόκκινο «χαλί» όπως αποκαλείται το βάψιμο ενός μεγάλου μέρους του δρόμου με αυτό το χρώμα.

Οι εφαρμογές του TET μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με τον δρόμο. Το κόκκινο «χαλί» ωστόσο παραμένει
Οι εφαρμογές του TET μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με τον δρόμο. Το κόκκινο «χαλί» ωστόσο παραμένει
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από το κόκκινο χαλί οι υπόλοιπες αλλαγές στο σημείο του δρόμου όπου εφαρμόζεται το TET έχουν να κάνουν με την αλλαγή στο πλάτος των λωρίδων που προκύπτει από αλλαγές στην οριζόντια σήμανση του δρόμου. Μπορεί να γίνει επίσης και παράλληλη χρήση πινακίδων που ενημερώνουν τους οδηγούς για το νέο και χαμηλότερο όριο ταχύτητας που πρέπει να τηρούν.

Το TET εφαρμόζεται στις εισόδους πόλεων ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται πιο έγκαιρα και ξεκάθαρα το γεγονός ότι μεταβαίνουν σε περιβάλλον όπου πρέπει να κινούνται με μικρότερη ταχύτητα.

Παράλληλα η εφαρμογή του TET δεν γίνεται σε όλες τις πόλεις αλλά σε εκείνες όπου τα δεδομένα που συλλέγει η Τροχαία της χώρας δείχνουν σχετικά αυξημένο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και όταν το νέο, χαμηλότερο αστικό όριο ταχύτητας έχει διαφορά μεγαλύτερη των 20 χλμ./ώρα σε σχέση με αυτό που τηρούσε προηγουμένως ο εκάστοτε οδηγός.

Μέχρι στιγμής όποια χώρα έχει εφαρμόσει το TET σε κάποια πόλη της έχει δει μείωση τόσο στην ταχύτητα με την οποία κινούνται οι οδηγοί όσο και στην συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων. Στη Νέα Ζηλανδία μάλιστα η μείωση στα τροχαία ατυχήματα έφτασε το 26%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ