Τι είναι η Λωρίδα Επιτάχυνσης των ελληνικών δρόμων -Πώς πρέπει να τη χρησιμοποιούμε

λωρίδα επιτάχυνσης και λωρίδα επιβράδυνσης

Σοβαροί είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, είτε από την άγνοια πολλών οδηγών σχετικά με τις λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, είτε από τη λανθασμένη συμπεριφορά που υιοθετούν όσο τις χρησιμοποιούν.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ότι η κίνηση σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας είναι σημαντικά ασφαλέστερη, απ’ ό,τι εντός αστικού ιστού όπου υπάρχουν -μεταξύ άλλων- φωτεινοί σηματοδότες, διασταυρώσεις και οι οδηγοί καλούνται να συνυπάρξουν ειρηνικά με τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.

Για μια σειρά, λοιπόν, από πασιφανείς λόγους, οι οδηγοί που κινούνται σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας δικαίως αισθάνονται πιο ασφαλείς απ’ ό,τι πριν εισέλθουν στις προαναφερθείσες οδούς. Η ασφάλεια, ωστόσο, είναι κάτι το «σχετικό», δεδομένου ότι ακόμα και κάτω από τις ιδανικές συνθήκες για οδήγηση ένα λάθος αρκεί προκειμένου να συμβεί ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λωρίδα επιτάχυνσης και λωρίδα επιβράδυνσης

Δεν είναι μόνο, η επικίνδυνση πρακτική της αυθαίρετης κατάληψης της αριστερής λωρίδας, ούτε οι επικίνδυνοι ελιγμοί δίχως την απαραίτητη ειδοποίηση για την αλλαγή κατεύθυνσης μέσω των φλας.

Τραγικές μπορεί να αποδειχθούν οι συνέπειες και από τη λανθασμένη χρήση -των άγνωστων στη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών- λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η λωρίδα επιτάχυνσης είναι ουσιαστικά η λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Από την άλλη, λωρίδα επιβράδυνσης είναι μία χωριστή λωρίδα πριν από μία έξοδο για τα οχήματα που σκοπεύουν να εξέλθουν από τον δρόμο (βλ. τη λωρίδα πριν από μία έξοδο στην Αττική Οδό).

Πολλοί οδηγοί, ακόμα και αν γνωρίζουν για τις παραπάνω ιδιαίτερες λωρίδες, πολλές φορές υιοθετούν μια συμπεριφορά που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λωρίδα επιτάχυνσης και λωρίδα επιβράδυνσης

Ειδικότερα, προτού εισέλθουν στη λωρίδα επιτάχυνσης, φοβούμενοι ότι μπορεί να παρασυρθούν από τα οχήματα που κινούνται ήδη στον αυτοκινήτοδρομο, πολλές φορές βυθίζουν το πόδι τους στον φρένο, αγνοώντας το γεγονός ότι η οδός στην οποία βρίσκονται μετατρέπεται σε λωρίδα επιτάχυνσης και, με δεδομένο ότι προορίζεται αποκλειστικά για τους ίδιους, και είναι προστατευμένοι.

H απότομη επιβράδυνση λίγο πριν τη λωρίδα επιτάχυνσης εγκυμονεί ιδιαίτερα σοβαρούς κινδύνους, με σοβαρότερο να προκληθεί καραμπόλα, από τη πρόσκρουση των οχημάτων που ακολουθούν πάνω στο αυτοκινήτο του οδηγού που έχει πατήσει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου.

λωρίδα επιτάχυνσης και λωρίδα επιβράδυνσης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λάθος χρήση παρατηρείται και στη λωρίδα επιβράδυνσης, με αρκετούς οδηγούς να είναι αφηρημένοι και να εισέρχονται σε αυτή την τελευταία στιγμή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια.

Σημειώνεται ότι τόσο η χρήση των λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες (Άρθρο 29 ΚΟΚ) που εφόσον παραβιαστούν επέρχεται τιμωρία με διοικητικό πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ