Τι είναι αυτές οι μικρές «τρίχες» που έχουν τα λάστιχα των αυτοκινήτων -Ποια η χρησιμότητά τους
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν παρατηρήσει κάποιες μικρές «τρίχες» και εξογκώματα στα καινούργια ελαστικά των αυτοκινήτων, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν για ποιο λόγο υπάρχουν.
Οι περισσότεροι θα έχετε παρατηρήσει ότι ειδικά σε καινούργια και ελαφρώς μεταχειρισμένα ελαστικά υπάρχουν μικρές «τρίχες», με αποτέλεσμα να έχετε αναρωτηθεί ποιος είναι ο σκοπός που αυτές εξυπηρετούν.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ότι απλά αποτελούν συνέπεια της διαδικασίας παραγωγής του. Για την κατασκευή ενός ελαστικού, χρησιμοποιείται ένα καλούπι που καλύπτεται με διαδοχικά φύλλα καουτσούκ, συμπεριλαμβανομένων των μεταλλικών μερών που δίνουν σχήμα και ακαμψία, τόσο στα πλαϊνά τοιχώματα όσο και στο πέλμα. Όλο το ελαστικό υπόκειται σε μεγάλη θερμοκρασία και πίεση στη φάση της παραγωγής, για να δημιουργηθεί το πέλμα του ελαστικού, τα πλευρικά του τοιχώματα κ.λπ. Και όπως φαντάζεστε, δεν μπορούν να υπάρχουν αστοχίες σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής.
BUY NOW
Αν και σε όλη την διαδικασία υπάρχει εξοπλισμός ελέγχου με λέιζερ, ακτίνες Χ και κάμερες, το κλειδί για την σωστή κατασκευή ενός ελαστικού είναι η ενδεδειγμένη διαδικασία σκλήρυνσης σε υψηλή θερμοκρασία. Προκειμένου οι ατμοί από τη διαδικασία να μην σχηματίζουν φυσαλίδες που επηρεάζουν τη δομή του ελαστικού - και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του οχήματος - υπάρχουν μικροσκοπικές τρύπες κατανεμημένες σε όλο το καλούπι. Οπότε θα διαφύγει λίγο καουτσούκ μέσα από αυτές τις μικροσκοπικές τρύπες να το γεμίσει πλήρως.
Τι θα συμβεί όμως εάν αφαιρέσετε αυτές τις μικρές «τρίχες»; Απολύτως τίποτα. Τα μικρά τριχίδια των καινούργιων ελαστικών φθείρονται γρήγορα και μετά από μερικά χιλιόμετρα διαδρομής θα έχουν εξαφανιστεί σχεδόν τελείως. Για αυτά που βρίσκονται στο πλαϊνό τμήμα, δεν τίθεται κάποιο θέμα ανησυχίας. Είναι περιττό να κάτσετε να τα αφαιρέσετε.
Στον αντίποδα, η αφαίρεσή τους μπορεί να είναι επικίνδυνη για το ελαστικό εάν τα βγάλουμε με δύναμη: το κόψιμο με λεπίδα ή το τρίψιμο μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Ζημιά που θα έχει μόνο -πολύ περιορισμένο- αισθητικό αποτέλεσμα στα μάτια του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Η σύστασή μας είναι να μην κάνετε τίποτα και να θυμάστε τον λόγο για τον οποίο είναι εκεί κάθε φορά που τα βλέπετε. Να θυμάστε ότι χωρίς αυτά, τα ελαστικά δεν θα μπορούσαν να έχουν την απόδοση και την ποιότητα που απολαμβάνουμε σήμερα.