Κάθε οδηγός που συναντάει τη συγκεκριμένη πινακίδα οφείλει να προσαρμόσει αναλόγως την οδηγική του συμπεριφορά, μιας και ενέχει ο κίνδυνος να εμπλακεί σε ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν.
Όσο μυημένος και αν είναι κανείς στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας είναι αδύνατο να γνωρίζει… απ’ έξω κι ανακατωτά και τις 172 σελίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Απόλυτα λογικά είναι να μας διαφεύγουν και κάποιες πινακίδες οδικής σήμανσης, συμπεριλαμβανομένης της εικονιζόμενης που ανοίξει στην «οικογένεια» των σημάτων αναγγελίας κινδύνου, τα οποία επικοινωνούν στους οδηγούς για μια δύσκολη συνθήκη που θα συναντήσουν.
BUY NOW
Η εν λόγω πινακίδα μας γνωστοποιεί ότι ακολουθεί δρόμος με μεγάλη ανηφορική κλίση, ενώ ο αριθμός που αναγράφεται δηλώνει την κλίση του δρόμου σε ποσοστό και όχι σε μοίρες.
Αν για παράδειγμα το ποσοστό κλίσης είναι 10%, τότε σημαίνει ότι για κάθε 100 μέτρα που διανύουμε ανεβαίνουμε και 10 μέτρα υψόμετρο. Αν το ποσοστό είναι 20%, τότε ανεβαίνουμε 20 μέτρα υψόμετρο, το 30% ότι σκαρφαλώνουμε 30 μέτρα υψόμετρο κ.ο.κ.
Σε αυτό το σημείο, ωστόσο, πολλοί θα αναρωτηθούν, γιατί η πινακίδα εκφράζει την κλίση του δρόμου σε ποσοστό και όχι σε μοίρες; Η απάντηση έγκειται στο γεγονός ότι ο στόχος των πινακίδων οδικής σήμανσης είναι να επικοινωνήσουν ένα μήνυμα στον οδηγό με τον πιο κατανοητό τρόπο.
Με το να εκφράζεται η κλίση του δρόμου σε ποσοστό, ο κίνδυνος αναγγελλεται άμεσα στον οδηγό, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι όσο μεγαλύτερο είναι το νούμερο τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανηφόρα που πρέπει να διανύσει.
Στον αντίποδα, αν στην πινακίδα αναγράφονταν οι μοίρες αντί του ποσοστού (π.χ. 5,71° αντί για 10%) τότε τα πολλά ψηφία ενδεχομένως να προκαλούσαν σύγχυση στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι.
Γιατί είναι σημαντική η συγκεκριμένη πινακίδα;
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική πινακίδα, μιας και αναγγέλει στον οδηγό πως πρέπει να προσαρμόσει ανάλογα την οδηγήσή του προκειμένου να μην βρεθεί αντιμέτωπος με μια δυσάρεστη οδηγική κατάσταση.
Ειδικότερα, ένας ανηφορικός δρόμος σημαίνει ότι πρέπει να επιλεχθεί μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο, ώστε να ανέβουμε χωρίς πρόβλημα την ανηφόρα.
Παράλληλα, γνωρίζοντας ότι ο δρόμος έχει μεγάλη ανηφορική κλίση, μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα για το σενάριο του να έρθουμε αντιμέτωποι με ένα άλλο αυτοκίνητο που κατεβαίνει και να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.
Υπενθυμίζεται ότι για δύο οχήματα ίδιας κατηγορίας (π.χ. δύο Ι.Χ.) θα οπισθοδρομήσει ο οδηγός του αυτοκινήτου που κατηφορίζει εκτός αν, λόγω των συνθηκών κυκλοφορίας, της διαμόρφωσης και κατάστασης της οδού και του μεταφερόμενου φορτίου, μπορεί πιο εύκολα να οπισθοδρομήσει ο οδηγός του αυτοκινήτου που ανεβαίνει. Αν, ωστόσο, κατεβαίνει ένα φορτηγό, έχει προτεραιότητα ο οδηγός του τελευταίου, και εμείς (ως οδηγοί ΙΧ) πρέπει να κάνουμε όπισθεν.
Έπίσης, μία πινακίδα που προειδοποιεί για δρόμο με πολύ μεγάλη κλίση (π.χ. 20%), ίσως αποτρέψει την πρόκληση ενός ατυχήματος, αποθαρρύνοντας τον οδηγό ενός υπερφορτωμένου αυτοκινήτου να ανέβει τον δρόμο.
Αντίστοιχα, η πινακίδα που γνωστοποιεί ότι ακολουθεί επικίνδυνη κατηφορά θα βοηθήσει τον οδηγό να προσαρμοστεί ανάλογα (π.χ. να κάνει εκτενή χρήση των φρένων του).