Γνωστός για τις αιρετικές του απόψεις, ο Elon Musk σήμανε τον κώδωνα του κινδύνου για την επερχόμενη επέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών σε Ευρώπη και Αμερική.
Τον κίνδυνο που διατρέχουν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων σε Ευρώπη και Αμερική επισήμανε με δηλώσεις του ο Elon Musk, αποκαλύπτοντας ότι και ο ίδιος φοβάται εξαιτίας της επεκτατικής πολιτικής που ακολουθούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια.
Ο ιδρυτής της Tesla δεν μάσησε τα λόγια του, αναγνωρίζοντας την πρόοδο που έχουν σημειώσει οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
BUY NOW
Μάλιστα ο Elon Musk προέβλεψε ότι αν δεν υπάρξουν «εμπόδια» στην διάθεση μοντέλων από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αργά ή γρήγορα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές πρόκειται να εξαφανιστούν.
Εάν δεν τεθούν εμπορικοί φραγμοί, θα καταστρέψουν τις άλλες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο», αναφέρει ο Musk σε αναλυτές του Reuters. «Είναι εξαιρετικά καλοί», είπε για την BYD, η οποία το 2023 προσπέρασε την Tesla στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Εκτός των άλλων, η Κίνα προσπέραση την Ιαπωνία σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζει την πρόθεση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών να δραστηριοποιηθούν και στις υπόλοιπες αγορές του πλανήτη.
Μόνο τυχαίες δεν είναι λοιπόν οι δηλώσεις του Elon Musk και ο φόβος του ότι η κυριαρχία της Tesla στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει πλέον τελειώσει, καθώς πολύ δύσκολα η καλιφορνέζικη φίρμα θα ανακτήσει την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων μετά και τη ήττα που υπέστη το 2023.
Βλέποντας την BYD να την προσπερνά, η Tesla επισπεύδει την εξέλιξη ενός μικρότερου και πιο προσιτού μοντέλου, το οποίο σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες πρόκειται να περάσει στη γραμμή παραγωγής το 2025.
Πάντως τις ανησυχίες του Elon Musk συμμερίζονται και άλλοι κατασκευαστές, πιέζοντας τις τοπικές κυβερνήσεις για τη λήψη μέτρων που θα περιορίσουν την εξάπλωση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πιο χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Γαλλίας, η οποία διέκοψε το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μοντέλα που προέρχονται από την Κίνα.