Με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν τον τρίτο μήνα του 2024 σχεδόν όλα τα συστήματα κίνησης με μία και μοναδική εξαίρεση...
Νέα ανατροπή των δεδομένων στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφηκε τον Μάρτιο του 2024 καθώς όπως φαίνεται και από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι Έλληνες επέστρεψαν στα βενζινοκίνητα μοντέλα κυρίως λόγω της χαμηλότερης τιμής τους ωστόσο μόνο τα υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να φέρουν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους τον τρίτο μήνα του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Ειδικότερα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων κατέγραψε πτώση 2,7% ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 8,6%.
BUY NOW
Όλα τα υπόλοιπα καύσιμα σημείωσαν πτώση με το diesel να οδηγεί την πτωτική κούρσα και να ακολουθείται τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά και έπειτα ακολουθούν το Φυσικό Αέριο και το Υγραέριο.
Πιο συγκεκριμένα τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέλαβαν το 41,7% του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας πτώση 2,7% ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα με 37,4% σημειώνοντας ωστόσο άνοδο 8,6% σε σχέση με το τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 9,9% τα οποία σημείωσαν πτώση 1,7%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 4,1% καταλαμβάνοντας μόλις το 8,1% του συνόλου των πωλήσεων και ακολουθούν τα Υγραεριοκίνητα ΙΧ με 2,7% (-0,1%) και εκείνα του Φυσικού Αερίου με 0,2% (0%).
Τα υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να είναι τα μοναδικά που σημείωσαν άνοδο εξαιτίας της μη φόρτισης των μπαταριών τους από εξωτερική παροχή (φορτίζονται από τον κινητήρα ή κατά την διαδικασία πέδησης, κ.ά.) αλλά και επειδή οι τιμές τους είναι πιο προσιτές σε σχέση με τις αντίστοιχες των ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων.
Όσον αφορά στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα φαίνεται ότι οι καταναλωτές έχουν «φοβηθεί» να τα αποκτήσουν εξαιτίας των διάφορων φημών που κυκλοφορούν και στηρίζονται κυρίως από εταιρείες που τα επιλέγουν για τα στελέχη τους.
Παράλληλα η πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κυρίως στην μη αποδοχή νέων αιτήσεων στη πλατφόρμα του προγράμματος επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 10,2% και 0,4% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 37,3% έναντι 9,8%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 3μηνο κατέλαβαν το 40,2% του συνόλου χάνοντας 3,7% σε σχέση με το 44,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Πτώση 6% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 3μηνο καθώς κατέλαβαν το 10,6% έναντι 16,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 10,2% καθώς στο πρώτο 3μηνο του 2024 κατέλαβαν το 37,3% έναντι 27,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,2% καταλαμβάνοντας το 0,1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,7% καθώς στο 3μηνο κατέλαβαν το 1,7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Αυξήθηκε το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 55,2% εκ των οποίων το 31,5% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 27,1% εκ του οποίου το 21,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 5,7% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 9,1% εκ του οποίου τα SUV είναι 2,7%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6% (4,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,7% (0,5 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,3% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1,3%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Μάρτιο κατέλαβαν το 60,7% καταγράφοντας άνοδο 2,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ενώ σε επίπεδο τριμήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε άνοδο 2,6% καθώς ανήλθε σε 57% έναντι 54,3%.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ