Τι πρέπει να αλλάξει στα αυτοκίνητα η νέα κυβέρνηση -Τεκμήρια, απόσυρση και Περιβαλλοντικό τέλος στην πρώτη γραμμή
Τι θα γίνει με το Περιβαλλοντικό Τέλος, τα τεκμήρια, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, το Τέλος Ταξινόμησης, το Κινούμαι Ηλεκτρικά, τα Ταξί, τα εταιρικά αλλά και ενοικιαζόμενα ΙΧ.
Πρώτη προτεραιότητα της νέας κυβέρνησης και πολύ άμεσα μάλιστα είναι η απάντηση στην Κομισιόν για την φορολογία στα αυτοκίνητα καθώς εκπνέει η προθεσμία που έχει δώσει η ΕΕ και η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να κινητοποιηθεί άμεσα ώστε η χώρα μας να γλιτώσει το βαρύ πρόστιμο που είναι πολύ πιθανό να μας επιβάλλει η Κομισιόν.
Να υπενθυμίσουμε πως η Ελλάδα θα πρέπει να έχει απαντήσει στην Κομισιόν σχετικά με το Περιβαλλοντικό Τέλος που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ αντίστοιχα, την απαγόρευση εισαγωγής σε οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες καθώς επίσης και για το υπέρογκο Τέλος Ταξινόμησης που επιβάλλεται στα παλαιότερα οχήματα.
BUY NOW
Η Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr θα πρέπει είτε να καταργήσει το Περιβαλλοντικό Τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 είτε να επιβάλλει τον συγκεκριμένο φόρο και στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Ο αριθμός των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ξεπερνά το 1,8 εκατ. οχήματα οπότε όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θεωρείται απίθανη...
Στα πρώτα θέματα που θα περιλαμβάνεται σε κάποιο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών είναι και το θέμα της μείωσης των τεκμηρίων διαβίωσης σε ποσοστό 30% με την αυτόματη αναπροσαρμογή και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και ηλικίας έως 10 ετών.
Μία επίσης πολύ σημαντική προτεραιότητα της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λόγω και της τουριστικής σεζόν αφορά στην διευθέτηση των προβλημάτων που έχουν προκύψει με τα ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό καθώς η αναστολή της εφαρμογής ανάρτησης της σύμβασης δύο ώρες νωρίτερα πριν την επιβίβαση των επιβατών ισχύει μόνο για όσες εταιρείες έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και όχι για το σύνολο του κλάδου δημιουργώντας έντονα ζητήματα άνισου ανταγωνισμού.
Εκτός των παραπάνω η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δει έως το τέλος του 2023 τι πρόκειται να κάνει με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και το πρόγραμμα επιδότησης των ηλεκτρικών ταξί ενώ παράλληλα η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα πρέπει να αποφασίσει αν θα επεκταθεί η επιδότηση και σε υβριδικά αυτοκίνητα ή ηλεκτρικά μεταχειρισμένα ενώ στο τραπέζι υπάρχει και η επιδότηση αντικατάστασης των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες. Παράλληλα αν το επιτρέψουν τα οικονομικά της χώρας δεν είναι απίθανο να δούμε και μία νέου τύπου απόσυρση παλαιών οχημάτων...
Επίσης έως το τέλος του 2023 θα πρέπει η νέα πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων να έχουν αποφασίσει αν θα ισχύει τελικά η εφαρμογή της ποσόστωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα εταιρικά ΙΧ, η οποία κανονικά θα πρέπει να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2024. Κατόπιν η νομοθεσία προβλέπει από την 1η Ιανουαρίου 2026 την απόκτηση μόνο ηλεκτρικών Ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη καθώς και στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα προβλέπεται ότι το 1/3 θα είναι οχήματα μηδενικών ρύπων.
Στις αποφάσεις που πρέπει να ανακοινώσει άμεσα η νέα κυβέρνηση περιλαμβάνονται και τα αντικίνητρα κίνησης των παλαιών οχημάτων σε μεγάλες πόλεις της χώρας ή ακόμη και στην κατοχή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η νέα κυβέρνηση είναι επιβεβαιωμένο ότι θα εφαρμόσει μια σειρά αντικινήτρων, ώστε να περιορίσει την κίνηση των παλαιών αυτοκινήτων ιδίως σε επιβαρυμένες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, με διάφορους τρόπους. Στα πιο πιθανά σενάρια περιλαμβάνονται η επιβολή ενός ετήσιου ποσού για τους κατόχους παλαιών οχημάτων ώστε να μπορούν να τα κινούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίοι το έχουν ονομάσει «διόδια» ή «βινιέτες».
Από και πέρα ίσως και από αυτό το φθινόπωρο να έχουν αλλαγές στον Πράσινο Δακτύλιο με περισσότερες απαγορεύσεις για τα παλαιά οχήματα (κυρίως φορτηγά) σε συνδυασμό με την επιβολή κάποιου ετήσιου ποσού που προαναφέραμε.
Ένα θέμα που θα απασχολήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αφορά και στα Τέλη Κυκλοφορίας 2024. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα τεθεί στο τραπέζι η αλλαγή των Τελών Κυκλοφορίας με πιθανή αναπροσαρμογή των ποσών ιδίως για τα παλαιά αυτοκίνητα ενώ επίσης ίσως να νομοθετούν και τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας ώστε οι κυρίως οι εταιρείες ενοικιάσεων ή ακόμη και οι πολίτες να μην περιμένουν κάθε χρόβο την υπουργική Απόφαση έναρξης του μέτρου αλλά να γνωρίζουν ότι από τα τέλη Απριλίου ή αρχές Μαΐου να ισχύει αυτόματα το ευνοϊκό μέτρο.
Προς το τέλος της διακυβέρνησης της νέας κυβέρνησης, δηλαδή το 2027, θα πλησιάζει επικίνδυνα και η ευρωπαϊκή επιβολή του Φόρου Άνθρακα ο οποίος θα αφορά όλα τα παλαιά ή πιο σύγχρονα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από το 2017 και πραγματικά ο «ρυπαίνων» θα πληρώνει καθώς όσο πιο ρυπογόνο είναι κάποιο όχημα τότε ακριβότερος θα είναι ο φόρος για τον ιδιοκτήτη του.
Διαβάστε επίσης: