Η πινακίδα που γνωστοποιεί ότι ακολουθεί μεγάλη ανηφόρα επικοινωνεί στον οδηγό το μήνυμα ότι πρέπει να προσαρμόσει ανάλογα την οδηγική του συμπεριφορά.
Όσο έμπειρος και αν είναι ένας οδηγός, είναι αδύνατον να γνωρίζει τα πάντα σχετικά με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, την ίδια ώρα που θα υπάρχουν κάποιες πινακίδες οδικής σήμανσης που λογικά αγνοεί.
Ανάμεσα σε αυτές πολλές φορές συγκαταλέγεται και το εικονιζόμενο σήμα το οποίο ανήκει στην «οικογένεια» των πινακίδων αναγγελίας κινδύνου, μιας και έχει ως στόχο να επιστήσει την προσοχή των οδηγών για μια δύσκολη κατάσταση που θα συναντήσουν και συγκεκριμένα ότι ακολουθεί δρόμος με μεγάλη ανηφορική κλίση.
BUY NOW
Το ποσοστό που αναγράφεται σε κάθε πινακίδα εκφράζει την κλίση του δρόμου σε ποσοστό και όχι σε μοίρες.
Επί παραδείγματι, αν το ποσοστό της κλίσης είναι 10%, αυτό σημαίνει ότι για κάθε 100 μέτρα που διανύουμε ανεβαίνουμε και 10 μέτρα υψόμετρο. Αν το ποσοστό είναι 20%, τότε ανεβαίνουμε 20 μέτρα υψόμετρο, το 30% ότι σκαρφαλώνουμε 30 μέτρα υψόμετρο κ.ο.κ.
Σε αυτό το σημείο, ωστόσο, πολλοί θα αναρωτηθούν, γιατί η πινακίδα εκφράζει την κλίση του δρόμου σε ποσοστό και όχι σε μοίρες; Η απάντηση έγκειται στο γεγονός ότι ο στόχος των πινακίδων οδικής σήμανσης είναι να επικοινωνήσουν ένα μήνυμα στον οδηγό με τον πιο κατανοητό τρόπο.
Με το να εκφράζεται η κλίση του δρόμου σε ποσοστό, ο κίνδυνος αναγγελλεται άμεσα στον οδηγό, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι όσο μεγαλύτερο είναι το νούμερο τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανηφόρα που πρέπει να διανύσει.
Στον αντίποδα, αν στην πινακίδα αναγράφονταν οι μοίρες αντί του ποσοστού (π.χ. 5,71° αντί για 10%) τότε τα πολλά ψηφία ίσως προκαλούσαν σύγχυση στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι.
Πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη πινακίδα;
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική πινακίδα, μιας και αναγγέλει στον οδηγό πως πρέπει να προσαρμόσει ανάλογα την οδηγήσή του προκειμένου να μην βρεθεί αντιμέτωπος με μια δυσάρεστη οδηγική κατάσταση.
Ειδικότερα, ένας ανηφορικός δρόμος σημαίνει ότι πρέπει να επιλεχθεί μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο, ώστε να ανέβουμε χωρίς πρόβλημα την ανηφόρα.
Παράλληλα, γνωρίζοντας ότι ο δρόμος έχει μεγάλη ανηφορική κλίση, μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα για το σενάριο του να έρθουμε αντιμέτωποι με ένα άλλο αυτοκίνητο που κατεβαίνει και να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.
Υπενθυμίζεται ότι για δύο οχήματα ίδιας κατηγορίας (π.χ. δύο Ι.Χ.) θα οπισθοδρομήσει ο οδηγός του αυτοκινήτου που κατηφορίζει εκτός αν, λόγω των συνθηκών κυκλοφορίας, της διαμόρφωσης και κατάστασης της οδού και του μεταφερόμενου φορτίου, μπορεί πιο εύκολα να οπισθοδρομήσει ο οδηγός του αυτοκινήτου που ανεβαίνει. Αν, ωστόσο, κατεβαίνει ένα φορτηγό, έχει προτεραιότητα ο οδηγός του τελευταίου, και εμείς (ως οδηγοί ΙΧ) πρέπει να κάνουμε όπισθεν.
Έπίσης, μία πινακίδα που προειδοποιεί για δρόμο με πολύ μεγάλη κλίση (π.χ. 20%), ίσως αποτρέψει την πρόκληση ενός ατυχήματος, αποθαρρύνοντας τον οδηγό ενός υπερφορτωμένου αυτοκινήτου να ανέβει τον δρόμο.
Αντίστοιχα, η πινακίδα που γνωστοποιεί ότι ακολουθεί επικίνδυνη κατηφορά θα βοηθήσει τον οδηγό να προσαρμοστεί ανάλογα (π.χ. να κάνει εκτενή χρήση των φρένων του).