Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σήματα κατασκευαστή, τα τέσσερα δακτυλίδια της Audi κλείνουν φέτος 90 χρόνια. Τι σημαίνουν όμως και πώς έφτασαν να γίνουν το σήμα των Γερμανών;
Είναι σχεδόν αδύνατο να σκεφτεί κάποιος την Audi και να μην έρθει ταυτόχρονα στο μυαλό του το εμβληματικό σήμα της γερμανικής εταιρείας, το οποίο φέτος «σβήνει» 90 κεράκια.
Όπως και με οτιδήποτε παρόμοιο εκείνο τον καιρό, το σήμα της Audi δεν δημιουργήθηκε τυχαία και «κρύβει» πίσω του ένα σημαντικό γεγονός για τα δεδομένα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο.
BUY NOW
Ως Audi η εταιρεία ιδρύθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα από τον μηχανικό August Horch, ο οποίος πριν είχε ιδρύσει και μια εταιρεία με το δικό του όνομα. Εγκαταλείποντας την August Horch & Cie ο Γερμανός ίδρυσε την August Horch Automobilwerke GmbH. Ωστόσο η απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου που ήρθε έπειτα από μήνυση των προηγούμενων συνεργατών του, τού απαγόρευσε να χρησιμοποιήσει το επίθετό του στη νέα εταιρεία.
Η λύση τελικά για το όνομα της νέας εταιρείας δόθηκε σε σύσκεψη που έκανε ο Horch με τους νέους συνεργάτες του και, όπως λέγεται, έπειτα και από παρέμβαση του λατινομαθή γιου ενός εξ αυτών, η νέα εταιρεία ονομάστηκε Audi. Audi είναι η λατινική μετάφραση του επιθέτου του Horch, το οποίο ως ρήμα στα γερμανικά είναι το «ακούω».
Η Audi Automobilwerke GmbH Zwickau ιδρύθηκε το 1910 για να μετονομαστεί το 1915 σε Audiwerke AG Zwickau και τότε δεν είχε το σήμα που γνωρίζουμε σήμερα. Η δημιουργία του σήματος των τεσσάρων δακτυλιδιών ήρθε στις αρχές της δεκαετίας του '30, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία περνούσε από πολλές αλλαγές.
Λίγο νωρίτερα, το 1928, η πλειοψηφία των μετοχών της Audi, η οποία κατασκεύαζε πολυτελή αυτοκίνητα, είχε περάσει στα χέρια του ιδιοκτήτη της Dampf-Kraft-Wagen (DKW), Jorgen Rasmussen.
Το 1932 ήρθε η μεγάλη στιγμή καθώς η εταιρεία του Horch συγχωνεύτηκε με την πρώην εταιρεία του Γερμανού, Horchwerke AG, αλλά και την Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW). Ο τέταρτος κατασκευαστής που συμμετείχε στη συγχώνευση ήταν η Wanderer Werke AG και έτσι δημιουργήθηκε η διάσημη «ένωση» Auto Union AG.
Τα τέσσερα εμπλεκόμενα δακτυλίδια που δημιουργήθηκαν ως σήμα της Auto Union συμβολίζουν τις τέσσερεις ανεξάρτητες εταιρείες που βρίσκονταν πλέον υπό μία σκέπη και είναι αχώριστες. Καθεμιά από αυτές παρήγαγε αυτοκίνητα για διαφορετικό κομμάτι της αγοράς με την Audi να δημιουργεί πολυτελή μοντέλα για τη μεσαία κατηγορία και να βρίσκεται ένα «βήμα» πίσω από την υπερπολυτελή Horch.
Με κάθε εταιρεία να βάζει το δικό της όνομα και σήμα στα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε, τα τέσσερα δακτυλίδια χρησιμοποιούνταν αρχικά μόνο στις «κοινές» αγωνιστικές προσπάθειες της Auto Union.
Λίγο πριν την αρχή του 2ου Π.Π. το όνομα της Audi έπαψε να υφίσταται και έκανε ξανά την εμφάνιση του περισσότερο από δύο 10ετίες μετά, το 1965. Ήταν τότε που το μεγαλύτερο μέρος της Auto Union πέρασε στα χέρια της Volkswagen από την Daimler-Benz -η τελευταία διατήρησε τα δικαιώματα του ονόματος Horch. Έτσι η Audi ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή μοντέλων που έφεραν το όνομα της αλλά και το διάσημο σήμα των τεσσάρων δακτυλιδιών που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ