Τι θα συμβεί στον κινητήρα εάν δεν αλλάξω λάδια για 80.000 χλμ. -Την απάντηση δίνουν οι μηχανικοί
Τα λάδια του κινητήρα είναι το σημαντικότερο «συστατικό» μακροζωίας του κινητήρα μας και ο σωστός έλεγχος και η αντικατάστασή τους μπορεί να μας γλιτώσει από πολλούς μπελάδες.
Η προβλεπόμενη αλλαγή του λιπαντικού ενός κινητήρα είναι ίσως η πιο σημαντική εργασία συντήρησης που χρειάζεται το αυτοκίνητό σας για να μακροημερεύσει. Ωστόσο, δεν αλλάζουν όλοι τα λάδια κινητήρα την στιγμή που πρέπει, κάτι που οδηγεί σε σουρεαλιστικές καταστάσεις όπως αυτή που παρουσιάζουμε παρακάτω με τον 2.3 EcoBoost ενός Ford Ranger που δουλεύει με το ίδιο λάδι για περισσότερα από 80.000 χλμ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επισημαίνουμε τη σημασία της φροντίδας του λιπαντικού του κινητήρα στα αυτοκίνητα, ενώ έχουμε παρουσιάσει αρκετές φορές τις σοβαρές συνέπειες της παραμέλησης της βασικής συντήρησης (service λαδιών).
BUY NOW
Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, η περίπτωση που αναφέρουμε είναι ακραία, αλλά μας επιτρέπει να δούμε από πρώτο χέρι τα αποτελέσματα που προκαλεί η παραμέληση της αντικατάστασης των λαδιών για πάρα πολλά χιλιόμετρα.
Μέσω του καναλιού «I Do Cars» στο YouTube, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την αποσυναρμολόγηση ενός βενζινοκινητήρα EcoBoost 2,3 λίτρων από ένα Ford Ranger toy 2019. Πρόκειται για ένα σύγχρονο 4κύλινδρο κινητήρα εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την επίτευξη υψηλής απόδοσης, αλλά χωρίς την σωστή συντήρηση και φυσικά το κατάλληλο λιπαντικό, όλα αυτά είναι άχρηστα.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε στον ολικό χιλιομετρητή περισσότερα από 167.000 χλμ. και κατά τον έλεγχο του ιστορικού συντήρησης διαπιστώθηκε ότι το λιπαντικό του κινητήρα έχει «δουλέψει» για περισσότερα από 80.000 χλμ.
Εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι έχουμε να κάνουμε με σφάλμα στην καταγραφή της περιοδικής συντήρησης του αυτοκινήτου, αλλά μόλις έγινε επιθεώρηση στον κινητήρα ανακαλύφθηκαν πολλά συμπτώματα που προκαλεί η κακή λίπανση.
Αυτό που συναντάει ο μηχανικός είναι λάσπη, επικαθήσεις άνθρακα και το πιο σοβαρό μεταλλικά ρινίσματα που εντοπίζονται σε διάφορα σημεία της κυλινδροκεφαλής και του στροφαλοθαλάμου.
Ρίχνοντας μια ματιά και στα υπόλοιπα σωθικά του κινητήρα, μπορούμε να δούμε καθαρά την παρουσία χαρακιών που αποκαλύπτουν υπερβολική ταλαιπωρία στα κινούμενα μέρη, γεγονός που δείχνει ότι παρόλο που το λιπαντικό ήταν στο προβλεπόμενο επίπεδο (έχει συμπληρωθεί πολλές φορές από τον ιδιοκτήτη), η απώλεια των ιδιοτήτων του λιπαντικού έχει προκαλέσει μια ολοένα και πιο σημαντική υποβάθμιση όλων των μηχανικών μερών που έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.