Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητο όταν οδηγώ με το λαμπάκι αναμμένο

katanalosi kausimou

Αρκετοί οδηγοί δεν φροντίζουν ή δεν μπορούν να γεμίζουν με καύσιμο το ρεζερβουάρ τους, χωρίς βέβαια να γνωρίζουν τις επιπτώσεις. Υφίστανται όμως αυτές ή είναι μύθος.

Οι μηχανικοί των συνεργείων βρίσκουν συχνά δικαιολογίες για να μην πραγματοποιήσουν εργασίες εντός εγγύησης. Ως αιτία για την μη πραγματοποίηση μιας επισκευής, αναφέρουν τη λανθασμένη χρήση του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Ακόμα όμως και σε συνεργεία αυτοκινήτων της γειτονιάς, ακούγονται μύθοι για βλάβες, μεταξύ των οποίων και διάφορες «ιστορίες» που έχουν σχέση με το καύσιμο. Μία από αυτές σχετίζεται με το αν λειτουργεί καλά ο κινητήρας όταν η στάθμη του καυσίμου είναι πολύ χαμηλή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Katanalosi kausimou

Μία πολύ κοινή αντίληψη μεταξύ των οδηγών είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν όταν οδηγούμε με αναμμένο το λαμπάκι του ρεζερβουάρ, δηλαδή με τα τελευταία 7 με 10 λίτρα καυσίμου. Αρκετοί οδηγοί όμως που γνωρίζουν το αυτοκίνητό τους, δεν δίνουν μεγάλη σημασία μιας και αφού θα πραγματοποιήσουν μια μικρή διαδρομή, θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να βάλουν καύσιμο.

Οι πιο έμπειροι οδηγοί ισχυρίζονται ότι η οδήγηση με αναμμένο το λαμπάκι είναι επιζήμια για την αντλία καυσίμου, για τον λόγο ότι δεν είναι πλήρως βυθισμένη στη βενζίνη και κατά συνέπεια δεν ψύχεται αρκετά, με ότι αρνητικό συνεπάγεται.

Lampaki kausimou
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός είναι ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η αντλία βενζίνης βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ και ο λαιμός της φτάνει σε μια ειδική εσοχή στη βάση του ρεζερβουάρ για να συλλέξει ότι καύσιμο που έχει μείνει.

Στην πρώτη ματιά, το πρόβλημα υπερθέρμανσης της αντλίας είναι υπαρκτό. Ωστόσο αυτό δεν είναι απολύτως αληθές, καθώς το ηλεκτρομοτέρ της αντλίας δεν ψύχεται από καύσιμο στα εξωτερικά του τοιχώματα, αλλά εσωτερικά από το καύσιμο που αντλεί. Η βύθιση δηλαδή του μηχανισμού στη βενζίνη, δεν παίζει κανένα ρόλο στην ψύξη του. Σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και με χαμηλή στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ, η λειτουργία της αντλίας δεν διαφοροποιείται. Συνεχίζει δηλαδή να αντλεί καύσιμο με σταθερή ροή.

Gas pump

Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, οι αντλίες και φυσικά όλοι οι μηχανισμοί, αργά ή γρήγορα παρουσιάζουν βλάβη. Οι πιο συνηθισμένες βλάβες παρουσιάζονται λόγω του νερού και της βρωμιάς που υπάρχει στο ρεζερβουάρ, καθώς και από την φυσική φθορά μερών της αντλίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, όσο λιγότερη βενζίνη υπάρχει στο ρεζερβουάρ, τόσο μεγαλύτερη είναι η συγκέντρωση διαφόρων ακαθαρσιών. Επομένως, ενδείκνυται να διατηρείται το ρεζερβουάρ καυσίμου με μπόλικο καύσιμο.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ