Θα πέσουν οι τιμές των αυτοκινήτων; Αυτή είναι η πρόταση που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα
Το ισχυρότερο αυτοκινητικό λόμπι της Γαλλίας ταράζει τα λιμνάζοντα νερά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, προτείνοντας τη χορήγηση επιδότησης για την αγορά “Made in Europe” ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σημαντικά ευκολότερη θα γίνει η απόκτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εφόσον υιοθετηθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η πρόταση που κατέθεσε στη Γαλλία το αυτοκινητικό λόμπι Plateforme de la filiere automobile (PFA).
Το λόμπι ουσιαστικά προτείνει να δοθεί ένα γενναιόδωρο κρατικό μπόνους σε όσους αγοράζουν Made in Europe αυτοκίνητα. Πρόκειται για μία πρόταση που έρχεται ως «απάντηση» στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) που υπεγράφη τον περασμένο Αύγουστο από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Joe Biden, και -μεταξύ άλλων- προβλέπει έκπτωση φόρου σε όσους αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.
BUY NOW
«Η πιθανότητα ενός μπόνους για αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκό έδαφος -παρόμοιο με αυτό του IRA για τις ΗΠΑ- είναι μία από τις επιλογές που εξετάζουμμε», ανέφερε Marc Mortureux, επικεφαλής του PFA, μιλώντας στo Reuters.
Όπως προσθέτει το Reuters, το μπόνους θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος μιας συμφωνίας που θα συζητηθεί μεταξύ του αυτοκινητικού κλάδου και της γαλλικής κυβέρνησης για την περίοδο 2023-2027.
Δεν αποκλείεται, ωστόσο, το bonus να επεκταθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένου ότι η ΕΕ επιθυμεί να στηρίξει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου, ταυτόχρονα με την επίτευξη των στόχων της για το κλίμα.
Όπως εκτιμά το Reuters, η απόφαση της ΕΕ να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035, έχει δημιουργήσει «μαύρα σύννεφα» πάνω από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Οι τελευταίοι διευρύνουν διαρκώς τις γκάμες τους με μηδενικών ρύπων μοντέλα, αλλά εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με το αν καταφέρουν να παράγουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα ώστε να ικανοποιήσουν τη ζήτηση που προϊόντος του χρόνου θα αυξάνεται.
Η αδυναμία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να παραγάει επαρκή αριθμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως θα ωφελούσε τις κινεζικές εταιρείες που αποκτούν ολοένα και πιο έντονη παρουσία στα εδάφη της Γηραιάς Ηπείρου.
Σημειώνεται ότι στη Γαλλία, η κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ, και χορηγείται ανεξάρτητα από το πού έχει κατασκευαστεί το όχημα.
Η προέλευση των οχημάτων δεν λαμβάνεται υπόψη ούτε στην Ελλάδα, όπου το μέγιστο ποσό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου φτάνει τα 8.000 ευρώ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Διαβάστε επίσης: