Τι θα προκαλέσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η προεδρία του Trump;

donald

Ο πρώην πρόεδρος Donald Trump υποσχέθηκε να καταργησει την ομοσπονδιακή υποστήριξη για τα ηλεκτρικά οχήματα εάν επανεκλεγεί.

Ο πρώην Πρόεδρος Donald Trump δεσμεύεται να τερματίσει την ομοσπονδιακή υποστήριξη για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την πρώτη ημέρα της θητείας του. Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και των Αμερικανών καταναλωτών;

Η μεγάλη υπόσχεση του Trump είναι να ξεπεράσει αυτό που αποκαλεί «Εντολή Ηλεκτρικού Οχήματος» από την πρώτη του μέρα στο Οβάλ Γραφείο. Τι σημαίνει όμως αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία και, το πιο σημαντικό, για το πορτοφόλι των καταναλωτών;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Η «Εντολή Ηλεκτρικού Οχήματος» δεν είναι πραγματική εντολή. Είναι ένας όρος που χρησιμοποιεί ο Trump για να περιγράψει μια σειρά πολιτικών που εισήγαγε ο Πρόεδρος Baiden. Αυτές περιλαμβάνουν την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, η οποία προσφέρει επιστροφή στους καταναλωτές έως και 7.500 δολάρια. Ακούγεται σαν μια γλυκιά συμφωνία, αλλά οι επικριτές, ειδικά εκείνοι στο στρατόπεδο των Ρεπουμπλικανών, υποστηρίζουν ότι αυτά τα κίνητρα είναι ένα δαπανηρό βάρος για τους φορολογούμενους και ωφελούν δυσανάλογα τις ξένες εταιρείες.

Ο Jason Smith πρωτοστάτησε πρόσφατα σε μια προσπάθεια εξάλειψης της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκφράζοντας ανησυχίες σχετικά με τη ροή δολαρίων ΗΠΑ σε κινεζικές εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή μπαταριών. Σύμφωνα με τον Smith, η κυβέρνηση Baiden ξεπουλά την οικονομική ανεξαρτησία για να ωθήσει τους Αμερικανούς προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφήνοντας τους φορολογούμενους να σηκώσουν την καρτέλα για μια «δαπανηρή και μη πρακτική εντολή».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και δεν είναι μόνο τα χρήματα. Οι επικριτές στοχεύουν επίσης ευρύτερες περιβαλλοντικές πολιτικές, χαρακτηρίζοντάς τες μέρος μιας «πράσινης νέας απάτης». Ζητούν την κατάργηση των πρόσφατων κανονισμών EPA που δίνουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες ευελιξία στην τήρηση των κριτηρίων αναφοράς εκπομπών. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, δεν υπάρχει ομοσπονδιακή εντολή που να απαιτεί ένα ορισμένο ποσοστό των πωλήσεων νέων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, πρέπει να τηρούν τα πρότυπα εταιρικής μέσης οικονομίας καυσίμου (CAFE), τα οποία τους υποχρεώνουν να ευθυγραμμίσουν την κατανάλωση καυσίμου του στόλου τους με κυβερνητικούς στόχους.

Ο σκεπτικισμός του Donald Trump για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μυστικός. Συχνά ανέφερε το υψηλό τους κόστος, το μεγάλο βάρος και την υποτιθέμενη κακή απόδοση των πωλήσεων. Όμως, παρά την περιφρόνησή του, οι εταιρείες αυτοκινήτων προχωρούν με τις επενδύσεις τους σε μελλοντικές τεχνολογίες. Ίσως ξέρουν κάτι που δεν ξέρει ο Trump;

Εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ευχάριστα. Ο Elon Musk, ο αυθόρμητος διευθύνων σύμβουλος της Tesla, κατέθεσε σημαντικές δωρεές για να στηρίξει τις πολιτικές προσπάθειες του Trump. Αυτή η απίθανη συμμαχία θα μπορούσε να προσθέσει κάποια σοβαρές αλλαγές στις πολιτικές του Trump κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δυνητικά καθοδηγώντας την κατεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ για τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον αγαπάτε ή τον μισείτε, η υπόσχεση του Donald Trump να τερματίσει τα κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα είναι μια τολμηρή κίνηση που έχει την αυτοκινητοβιομηχανία και τους περιβαλλοντολόγους σε εγρήγορση. Ορισμένοι το βλέπουν ως μια απαραίτητη διόρθωση σε μια δραματική πράσινη ατζέντα, ενώ άλλοι το θεωρούν ως ένα κολοσσιαίο βήμα προς τα πίσω. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων στην Αμερική βρίσκεται σε σταυροδρόμι και ο δρόμος μπροστά θα τους επηρεάσει όλους. Οι εκλογές του 2024 μπορεί να είναι το ταξίδι μιας ζωής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ