Οι εταιρείες δουλεύουν πυρετωδώς πάνω σε εναλλακτικές λύσεις που ξεχωρίζουν για την φιλικότητα προς το περιβάλλον, την υφή τους, την αίσθηση που λαμβάνουν οι επιβάτες και την αντοχή τους στο χρόνο.
Τα βιώσιμα υλικά εξελίσσονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και προσφέρουν ακόμα περισσότερες επιλογές σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, η εξέλιξή τους δεν ξεκίνησε από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά από αυτήν της μόδας. Η χρήση οργανικών, ανανεώσιμων, ανακυκλωμένων και βιώσιμων υλικών έχει προχωρήσει πολύ και το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ανθεκτικών και εξαιρετικής ποιότητας υλικών, επενδύσεων και υφασμάτων. Για παράδειγμα, το μπαμπού, το ανακυκλωμένο πλαστικό και η κάνναβη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή υλικών πολύ καλής ποιότητας.
Το υλικό που αποφεύγουν να χρησιμοποιούν πλέον οι μεγάλοι οίκοι μόδας είναι το δέρμα, με εξαίρεση τα ανακυκλωμένα κομμάτια που επαναχρησιμοποιούνται με φειδώ. Το δέρμα θέλει ειδική επεξεργασία που επιβαρύνει αρκετά το περιβάλλον και τον υδροφόρο ορίζοντα, οπότε οι υπεύθυνοι της βιομηχανίας μόδας προτίμησαν να ελαττώσουν την χρήση του.
BUY NOW
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι εταιρείες προσπαθούν εδώ και χρόνια να μειώσουν την χρήση δέρματος, δημιουργώντας υποκατάστατα που τα ονομάζουν οικολογικό δέρμα, vegan δέρμα κ.α., με τα πιο σύγχρονα παραδείγματα αυτών των υλικών να δείχνουν την εξέλιξη που έχει επέλθει σε αυτά τα υλικά. Για παράδειγμα, η ταπετσαρία MB-Tex της Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ώς βάση υφάσματα βινύλ και προσφέρεται στα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας περισσότερα από 10 χρόνια. Είναι εξαιρετικά ανθεκτική στη χρήση και δεν επηρεάζεται εύκολα η υφή της από τον ήλιο.
Τα τεχνητά “δέρματα” δεν κατασκευάζονται όλα με τον ίδιο τρόπο και δεν χρησιμοποιούν τα ίδια υλικά. Υπάρχουν οικολογικά δέρματα που χρησιμοποιούν ως βάση το ανακυκλωμένο πλαστικό ή ακόμα και υλικά από πηγές φυτικής προέλευσης. Υλικά από ανανάδες, μήλα, κάκτους και μανιτάρια χρησιμοποιούνται ήδη στην βιομηχανία της μόδας, και σε συνδυασμό με τα ανακυκλωμένα υλικά που τα “δένουν”, μειώνεται σε μεγάλο βαθμό η παραγωγή νέων υλικών, με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ακόμα και εταιρείες που κατασκευάζουν υπερπολυτελή μοντέλα και χρησιμοποιούν δεκάδες βοοειδή για τα σαλόνια των αυτοκινήτων τους, έχουν αρχίσει και προσφέρουν στους πελάτες τους οικολογικές εναλλακτικές για μείωση της χρήσης αληθινού δέρματος.
Σε δηλώσεις της κ. Hannah Custans που είναι υπεύθυνη για τις καμπίνες των Land Rover αναφέρει, “Οι πελάτες μας αρχίζουν να σκέφτονται διαφορετικά όταν τους κάνουμε να δουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν τα υλικά που ζητούν. Αυτό είναι πρόκληση για εμάς και ανοίγει τους ορίζοντές μας για πολλές και νέες σχεδιαστικές αλλαγές”.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να προσφέρουν περισσότερες επιλογές πάνω σε αυτόν τον τομές, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θέλουν περισσότερες οικολογικές επιλογές. Η Volvo για παράδειγμα, δημιούργησε το υλικό Nordico που αποτελείται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, ανακυκλωμένο φελλό και οργανικά υλικά, ως εναλλακτική λύση για τις “δερμάτινες” επενδύσεις των επερχόμενων μοντέλων της.