Τίτλοι τέλους για τις ψεύτικες καταναλώσεις των κατασκευαστών

κατανάλωση καυσίμου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βάζει στο στόχαστρο τις εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στα plug in υβριδικά και ετοιμάζεται να λανσάρει έναν νέο τρόπο μέτρησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. 

Το προνόμιο να συγκαταλέγονται ανάμεσα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα χάσουν οι plug-in υβριδικές υλοποιήσεις στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ βρίσκεται ήδη στο τραπέζι η πρόταση για αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται η «εργοστασιακή» κατανάλωση καυσίμου.

Plug-in Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αποχαρακτηρισμός ενός plug-in υβριδικού οχήματος πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 2025, ενώ ταυτόχρονα πρόκειται να οριστεί και ο νέος κύκλος δοκιμών, ο οποίος θα ορίζει την εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης καυσίμου.

Μάλιστα δύο χρόνια μετά, οι προδιαγραφές αυτές πρόκειται να αυστηροποιηθούν περαιτέρω, ώστε οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου να ανταποκρίνονται σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, τα plug-in υβριδικά οχήματα καταναλώνουν σε πραγματικές συνθήκες έως και τρεις φορές περισσότερο καύσιμο σε σχέση με τις τιμές που ανακοινώνουν σήμερα οι κατασκευαστές γεγονός που κατά κύριο λόγο προκύπτει από την αδυναμία των ιδιοκτητών να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα φόρτισης των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας από κάποια εξωτερική πηγή.

Plug-in Hybrid

Η ίδια έρευνα, η οποία εκπονήθηκε από το International Clean Transport Council αναφέρει ότι μόλις το 11%-15% των χιλιομέτρων που διανύονται από τα plug-in υβριδικά οχήματα πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, την ίδια στιγμή που για τον προσδιορισμό της εργοστασιακής τιμής της κατανάλωσης το ποσοστό αγγίζει ακόμα και το 85%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος τρόπος προσδιορισμού της εργοστασιακής κατανάλωσης καυσίμου και τον εκλυόμενων ρύπων αναμένεται να αλλάξει τους κανόνες τους παιχνιδιού, καθώς τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα όχι μόνον θα χάσουν τον χαρακτηρισμό των μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών οχημάτων αλλά και τα προνόμια που πηγάζουν από αυτόν.

Το παράδειγμα της Ελλάδας είναι χαρακτηριστικό, καθώς στη χώρα μας η συντριπτική πλειονότητα των plug-in υβριδικών οχημάτων, απολαμβάνουν φορολογικά και όχι μόνο προνόμια.

Η μείωση των τελών ταξινόμησης στο 50%, η μηδενική φορολογία του εταιρικού χρήστη, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η ελεύθερη είσοδος στον πράσινο δακτύλιο και η ελεύθερη στάθμευση στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων είναι μερικά από τα προνόμια των plug-in υβριδικών οχημάτων τα οποία μετά το 2024 θα τεθούν, εκ νέου, υπό εξέταση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ