Η Toyota αποκάλυψε και επίσημα το πολυαναμενόμενο bZ4X το πρώτο σύγχρονο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της, με αυτονομία πάνω από 450 χλμ.
Το νέο bZ4X αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Toyota που ανήκει στην υπομάρκα bZ (beyond Zero) και σε σχέση με το πρωτότυπο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα δεν έχει σχεδιαστικές αλλαγές. Βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Subaru και είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που εξελίχθηκε από την αρχή ως αμιγώς ηλεκτρικό, έχοντας τη συστοιχία μπαταριών τους ως ένα από τα βασικά δομικά στοιχεία του πλαισίου του.
Συγκεντρώνοντας 25 χρόνια εμπειρίας στον τομέα του εξηλεκτρισμού, η Toyota έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην μπαταρία του νέου bZ4X με τους Ιάπωνες να ανακοινώνουν ότι είναι σε θέση να διατηρήσει το 90% της ενεργειακής της χωρητικότητας ακόμη και έπειτα από δέκα χρόνια οδήγησης ή 240.000 χλμ. -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από τις δοκιμές εξέλιξης.
BUY NOW
Με την πλήρη φόρτιση της η μπαταρία των 71,4 kWh θα προσφέρει περισσότερα από 450 χλμ. αυτονομίας κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί και από τα επίσημα στοιχεία του WLTP και αφορά συγκεκριμένα τις εκδόσεις που θα φέρουν προαιρετικά στην οροφή τους και ηλιακό πάνελ. Το ηλιακό πάνελ προσφέρει σύμφωνα με τους Ιάπωνες έως και 1.800 χλμ. επιπλέον αυτονομίας στη διάρκεια ενός χρόνου.
Η μπαταρία προσφέρει και δυνατότητα ταχυφόρτισης 150 kW που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει έως και το 80% της χωρητικότητας της σε περίπου 30 λεπτά.
Αυτό που δεν είχαμε δει μέχρι σήμερα από το πρωτότυπο είναι το εσωτερικό του bZ4X, το οποίο παρουσιάζεται αρκετά προχωρημένο σε σχεδίαση με τις λιτές γραμμές να τονίζουν τη σύγχρονη εικόνα του αλλά και την μεγάλη και κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Σε σχέση με το RAV4 η Toyota ανακοινώνει ένα σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο, κατά 160 χλστ., ενώ ανάμεσα στις σημαντικές πληροφορίες που δίνει προς το παρόν είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που φτάνει έως και τα 452 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους.
Το νέο bZ4X θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, μία προσθιοκίνητη με ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 265 Nm και μία τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (108,7 ίππους έκαστο) και απόδοση που φτάνει τους 217 ίππους και τα 336 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις η τελική ανέρχεται τα 160 χλμ./ώρα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 8,4 δευτερόλεπτα για το προσθιοκίνητο και σε 7,7 δεύτερα για το μοντέλο με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Το bZ4X φέρνει μαζί του μία ακόμη πρωτιά για την ιαπωνική εταιρία αφού θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της που θα διατεθεί αργότερα και με σύστημα steer-by-wire, που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ των τροχών και του τιμονιού. Η εν λόγω τεχνολογία υιοθετείται στην παραγωγή καθώς δίνει τη δυνατότητα στην Toyota να εκμεταλλευτεί καλύτερα τους διαθέσιμους χώρους προς όφελος των επιβατών, λόγω της απουσίας της κρεμαγιέρας, ενώ από άκρη σε άκρη η περιστροφή του τιμονιού περιορίζεται σε λιγότερο από μία στροφή.
Το νέο Toyota bZ4X επωφελείται και από την ύπαρξη των τρίτης γενιάς συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Safety Sense, το οποίο διευρύνει τις αποστάσεις εποπτείας του δρόμου με νέα κάμερα και ραντάρ ανίχνευσης.
Περισσότερες πληροφορίες για το νέο ηλεκτρικό SUV των Ιαπώνων αναμένονται κατά την επίσημη πρεμιέρα του επί ευρωπαϊκού εδάφους που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Δεκεμβρίου.