Η Toyota αλλάζει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά -Ποια τεχνολογία ετοιμάζει

toyoa χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά

Σύμφωνα και με νέες πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας η Toyota φαίνεται πως εξελίσσει ένα νέου τύπου χειροκίνητο κιβώτιο αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα παραδοσιακά χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων «απειλούνται» με εξαφάνιση τα τελευταία χρόνια, ακόμη περισσότερο με τον ερχομό των αμιγώς ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, τα οποία φέρουν στο σύνολό τους αυτόματα σασμάν.

Ωστόσο και έπειτα και από νέες πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η Toyota θέλει να τα κρατήσει στη ζωή και στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή των τεσσάρων τροχών. Αυτό τουλάχιστον όσον αφορά την αίσθηση ελέγχου που δίνουν στον οδηγό και την εμπλοκή του τελευταίου στη διαδικασία της οδήγησης καθώς πολλοί θεωρούν τα μηχανικά κιβώτια αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής διασκέδασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εύλογα το παραπάνω δημιουργεί ερωτηματικά όπως ακριβώς κάνουν και οι πατέντες της ιαπωνικής εταιρείας, αφού το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που απεικονίζεται στα σχέδια της Toyota... δεν είναι ακριβώς κιβώτιο.

Επί της ουσίας τα σχέδια δείχνουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα που έχει σχεδιαστεί για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα και προσομοιώνει τη λειτουργία ενός χειροκίνητου κιβωτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις πατέντες των Ιαπώνων τα μηχανικά μέρη ενός κιβωτίου λάμπουν δια της απουσίας τους και το μόνο που απομένει είναι ο επιλογέας των σχέσεων και το πεντάλ του συμπλέκτη, τα οποία μετατρέπουν την κίνηση του δεξιού χεριού και του αριστερού ποδιού σε… κώδικα λογισμικού και δεν συνδέονται φυσικά με άλλα εξαρτήματα παρά μόνο με καλώδια.

Το ψεύτικο χειροκίνητο κιβώτιο ελέγχει τη ροπή και την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ σύμφωνα με τη σχέση που επιλέγει ο οδηγός αλλά και τη χρήση του συμπλέκτη με τους Ιάπωνες να ισχυρίζονται ότι στην πράξη δεν έχει καμία διαφορά σε αίσθηση έναντι ενός κανονικού μηχανικού σασμάν.

Το κιβώτιο της Toyota θα μπορούσε να έχει έως και 14 εικονικές σχέσεις, αν και στην πραγματικότητα το ηλεκτρικό μοτέρ θα συνεργάζεται με κιβώτιο μίας ταχύτητας. Παράλληλα, ο οδηγός θα έχει αίσθηση και από το πεντάλ του συμπλέκτη, το οποίο και θα μπορεί να ρυθμίσει αναφορικά με την αναλογικότητα και τη δύναμη που πρέπει να του ασκήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε επιλογή σχέσης θα δίνει και διαφορετική απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Για παράδειγμα, η πρώτη σχέση θα προσφέρει περισσότερη ροπή και πιο άμεσα αλλά και μικρή ταχύτητα κίνησης, ενώ μια υποτιθέμενη έκτη θα προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά πιο αδύναμη επιτάχυνση.

Με αυτό το «εικονικό» χειροκίνητο κιβώτιο η Toyota θέλει επίσης να κάνει πιο εύκολη τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα άτομα που έχουν συνηθίσει να οδηγούν μόνο μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο.

Ίσως η πατέντα των Ιαπώνων κάνει την εμφάνισή της σε κάποιο μελλοντικό και αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Toyota, όπως το εικονιζόμενο FT-Se που παρουσιάστηκε πρόσφατα ως concept.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ