Ποιος είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ασχολείται μόνο με την ηλεκτροκίνηση και τα Crossovers; Η Toyota και η Lotus ενδέχεται να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να κατασκευάσουν ένα σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο.
Και, μάλιστα, δεν είναι οι μόνες. Πέραν της Alpine A110, που έχει από καιρό προηγηθεί, και η Nissan φέρεται να ετοιμάζει ένα αντίστοιχο κεντρομήχανο σπορ μοντέλο -χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα με την Α110, βάσει της συμμαχίας Renault-Nissan- με κινητήρα βενζίνης 1.5 Turbo σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα e-Power.
Πίσω στην Toyota και τη Lotus, ο ιαπωνικός γίγαντας διερευνά το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη βρετανική εταιρεία σπορ αυτοκίνητων, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική Geely. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη από το 2004, αλλά μόνο σε επίπεδο προμήθειας κινητήρων της Toyota, για τις Elise και Evora.
BUY NOW
Τώρα η συνεργασία τους ενδέχεται να επιφέρει -όχι νωρίτερα από το 2024- και το πρώτο τους κοινό πλήρες μοντέλο, το οποίο στην περίπτωση της Toyota ίσως αποτελέσει το διάδοχο του MR2. Έχει περάσει ήδη μιάμιση δεκαετία από το τελευταίο MR2, που κατασκευαζόταν -στις τρείς γενιές του- από το 1984 ως το 2007.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην περίπτωση της Toyota το νέο σπορ αυτοκίνητο ενδέχεται να έχει σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το πρωτότυπο MR2 που παρουσίασε πρόσφατα, όσο και από το -επίσης κεντρομήχανο- πρωτότυπο Toyota Alessandro Volta, σχεδιασμένο από την Italdesign, που εμφάνισε στο Σαλόνι της Γενεύης το μακρινό 2004.
Προς το παρόν, φυσικά, δεν είναι γνωστό αν η Toyota θα απευθυνθεί ξανά στην Italdesign για το σχεδιασμό του νέου της σπορ αυτοκινήτου. Όσο για τους κινητήρες, υπάρχει η φημολογία ότι το τελευταίο θα χρησιμοποιεί τη νέα γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota με κινητήρα βενζίνης 3.0 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, που θα προσφέρουν τη δυνατότητα «ηλεκτρικής» τετρακίνησης. Η Lotus θα αναλάβει τις εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου στην πίστα δοκιμών της στη Βρετανία.
Η ενδεχόμενη συνεργασία της Toyota με τη Lotus έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσές της με τις BMW και Subaru για την εξέλιξη των σπορ αυτοκινήτων της. Από την πρώτη έχουν προκύψει τα νέα Toyota Supra και BMW Z4, ενώ από τη δεύτερη τα Toyota GR86 και Subaru BRZ.
Μπορεί να προκαλεί απορία, για έναν γίγαντα όπως η Toyota, να αναζητά συνεργασίες για τη δημιουργία ενός σπορ αυτοκινήτου. Όμως έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι εκ των πραγμάτων περιορισμένες πωλήσεις αυτών των αυτοκινήτων δεν καλύπτουν το πλήρες κόστος εξέλιξής τους - και συνεπώς το τελευταίο πρέπει να διαμοιραστεί.
Το σίγουρο είναι ότι η Toyota έχει σε πολύ υψηλή προτεραιότητα ακόμη τα σπορ αυτοκίνητα, όπως έχει αποδείξει όχι μόνο με τη Supra και το GR86, αλλά και με τις εκδόσεις GR Yaris και GR Corolla που φέρουν την υπογραφή της Gazoo Racing, του αγωνιστικού παρακλαδιού της ιαπωνικής εταιρείας.