Με ορισμένες teaser εικόνες η Toyota έδωσε τις πρώτες ενδείξεις για τη συμπαγέστερη σε διαστάσεις έκδοση του Land Cruiser, που θα αποτελέσει το διάδοχο του διακεκριμένου Land Cruiser FJ40.
Με τη νέα αυτή έκδοση του Land Cruiser, που θα μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το Lexus GX, η ιαπωνική εταιρεία φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες πιο συμπαγείς -και πιο προσιτές- εκδόσεις του Land Rover Defender, καθώς και άλλα τετρακίνητα όπως το Jeep Wrangler Rubicon και το Ford Bronco Badlands.
Η βασική αγορά του πιο συμπαγούς Land Cruiser θα είναι κυρίως η αμερικανική, όπως γίνεται κατανοητό. Οι teaser φωτογραφίες που δημοσίευσε η Toyota δεν αναφέρονται επισήμως στο «μικρό Land Cruiser», αλλά οι Ιάπωνες υπονοούν εμμέσως ότι πρόκειται για αυτό διότι συνοδεύουν τις εικόνες με τη φράση «65 χρόνια ιστορίας».
BUY NOW
Δεδομένου, λοιπόν, ότι το πρώτο συμπαγές Land Cruiser FJ40 έκανε το ντεμπούτο του το 1960, τότε θα πρέπει να περιμένουμε τον διάδοχό του το 2025. Το ενδιαφέρον, πάντως, είναι ότι το τελευταίο δεν θα έχει την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα με το «παγκόσμιο» Land Cruiser 300 που έκανε την πρεμιέρα του το 2022. Για την Ευρώπη, θυμίζουμε, προορίζεται το Land Cruiser Prado.
Παράλληλα, θα διαθέτει πολλά κοινά σχεδιαστικά στοιχεία και μηχανικά μέρη με το Lexus GX 550 που αναμένεται μέσα στο 2024. Στα πρώτα συγκαταλέγεται η υψηλή γραμμή των ώμων, το μεγάλο ύψος -για τη βελτίωση της ορατότητας εκτός δρόμου- και το σχετικά κοντό μεταξόνιο.
Το Land Cruiser, ωστόσο, θα έχει και ορισμένα χαρακτηριστικά στιλιστικά στοιχεία της Toyota, όπως ο ξεχωριστός προφυλακτήρας στο ρύγχος και τα μεγάλα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ θα στερείται κάποιων επιλογών του Lexus GX όπως η πίσω πτέρυγα -για να έχει λίγο πιο ρετρό εμφάνιση- και τα σκαλοπάτια στα μαρπισέ.
Μια από τις πτυχές του GX που δεν θα περάσουν στο «μικρό Land Cruiser» είναι και η πληθώρα των στοιχείων πολυτέλειας: θα είναι πιο σκληροτάχηλο και ωμό για την εκτός δρόμου οδήγηση, πιστό στη φιλοσοφία που έφερε το Land Cruiser FJ40 στα όρια του θρύλου στην αμερικανική αυτοκίνηση. Εκείνη που το έκανε ικανό για κάθε δυσκολία του εδάφους και για κάθε απαίτηση: από το camping και τις διακοπές, μέχρι τη γεωργία και τις στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Παρόλα αυτά, αναμένεται να έχει τις νέες τεχνολογίες τετρακίνησης του Lexus GX, όπως το μπλοκέ πίσω διαφορικό και το σύστημα Electronic Kinetic Dynamic Damper System (E-KDSS) που πετυχαίνει τη χρυσή τομή των off-road ικανοτήτων με την άνεση στην άσφαλτο ελέγχοντας ηλεκτρονικά την απόσβεση.