Toyota: Τα ηλεκτρικά δεν θα γίνουν ποτέ best seller σε όλο τον κόσμο

Akio Toyoda για τα ηλεκτρικά

Η Ευρώπη οδεύει προς ένα 100% ηλεκτρικό μέλλον στους τέσσερεις τροχούς, ωστόσο, σύμφωνα με την Toyota, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα δεν θα κυριαρχήσουν σε όλο τον κόσμο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται ανάμεσά μας και κατά πάσα πιθανότητα μετά το 2035 θα αποτελούν και την μοναδική επιλογή για το κοινό στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει να αγοράσει ένα καινούργιο μοντέλο.

Έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξή τους οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτου βλέπουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον για τους τέσσερεις τροχούς, ωστόσο αυτή την άποψη δεν φαίνεται να τη συμμερίζεται η Toyota, που αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο κατασκευαστή παγκοσμίως, τουλάχιστον ο πρόεδρός της Akio Toyoda.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωρίς να τα απορρίπτει σε καμία περίπτωση, ο Toyoda θεωρεί ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν τη λύση προς ένα ουδέτερο ανθρακικά μέλλον για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλά μέρος αυτής της λύσης.

Για τον πρόεδρο του ιαπωνικού κολοσσού οι συμβατικοί κινητήρες, τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα (plug-in hybrid) θα έχουν μεγαλύτερη συνεισφορά στη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου από την ανθρώπινη δραστηριότητα και θα παραμείνουν πιο δημοφιλή στο παγκόσμιο κοινό, σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά, άσχετα από το πόσο θα βελτιωθούν τα τελευταία.

Σύμφωνα και με σχετικά πρόσφατες δηλώσεις του σε ιαπωνικά μέσα ο Toyoda πιστεύει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίζουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια και το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά θα μεγαλώνει έναντι των συμβατικών και εξηλεκτρισμένων προτάσεων, όμως δεν θα ξεπεράσει ποτέ το 30% επί του συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγάλο αφεντικό της Toyota πιστεύει ότι ο «εχθρός» δεν είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αλλά το διοξείδιο του άνθρακα και αυτό αντικατοπτρίζεται και στη στρατηγική «πολλαπλών προσεγγίσεων» που ακολουθεί η Toyota αναφορικά με την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων.

Οι Ιάπωνες θεωρούν ότι τα συμβατικά μοτέρ αποτελούν μέρος της λύσης και όχι πρόβλημα και αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι να αντικατασταθούν τα ορυκτά καύσιμα με τα συνθετικά, ακόμη και με καθαρό υδρογόνο.

Ως παγκόσμια εταιρεία και παράλληλα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτου στον κόσμο, η Toyota θέλει να συνεχίσει να προσφέρει αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες των πολλών αλλά και στο εισόδημά τους, τη στιγμή που αυτά τα αυτοκίνητα θα ρυπαίνουν ολοένα και λιγότερο το περιβάλλον έχοντας κάτω από τα καπό θερμικά μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας ακόμη λόγος που ο Toyota πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά δεν θα καταφέρουν να κυριαρχήσουν στις παγκόσμιες πωλήσεις τα επόμενα χρόνια είναι και η πρόοδος που έχει κάνει η κάθε χώρα ξεχωριστά αναφορικά με την ενεργειακή της μετάβαση και τις υποδομές που διαθέτει, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που είναι πρόθυμη να κάνει.

Σύμφωνα και με επίσημα στοιχεία περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να έχουν περιορισμένη ή και καθόλου πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, πόσο μάλλον υποδομές ή και το εισόδημα για να αγοράσουν και να φορτίζουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ