Τουρκία: Ρεκόρ εξαγωγών στα καινούργια αυτοκίνητα. Η Ελλάδα;

Hyundai i20 N

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Τουρκίας ανθεί πραγματοποιώντας ρεκόρ εξαγωγών το 2021 συνολικής αξίας 29,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι καλύτεροι πελάτες των Τούρκων και για τη χρονιά που μας πέρασε ήταν οι Γερμανοί.

Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Τουρκία παραμένει ο σημαντικότερος βραχίονας της οικονομίας τα τελευταία 16 χρόνια (σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσαν μέσα της γειτονικής χώρας ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιπροσωπεύει το 40,22% όλων των εξαγωγών). Συνολικά, τα “Made in Turkey” αυτοκίνητα καταφθάνουν σε 200 χώρες ανά τον κόσμο, με τη Γερμανία να απορροφά το 23,33% της συνολικής παραγωγής (+30,62% σε σύγκριση με το 2020).

Η δεύτερη κατά σειρά χώρα στις εξαγωγές της Τουρκίας είναι η Ιταλία, με αύξηση 37,47% και ακολουθεί η Αμερική παραπλήσια αύξηση που πλησιάζει το 35%. Επίσης, να σημειώσουμε πως η Τουρκία εξάγει και σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρωσία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Βραζιλία. Φυσικά, η Ευρώπη παραμένει ο κύριος αποδέκτης των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Τουρκία με ποσοστό που πλησιάζει το 65%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένη την παγκόσμια έλλειψη micro chips, η Τουρκία κατάφερε να περιορίσει τη μείωση των πωλήσεων στα καινούργια επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα στο 4,6% και έτσι, κατά το 2021 πουλήθηκαν 737.350 μονάδες σε σύγκριση με το 2020 που είχαν ταξινομηθεί 773.000 οχήματα. Επίσης, οι προβλέψεις για τη νέα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες και αναφέρουν πως ίσως πλησιάσουν τις 900.000 αν ομαλοποιηθεί η κατάσταση με τους ημιαγωγούς. 

Στην Ελλάδα από την άλλη, η παραγωγή αυτοκινήτων δεν υφίσταται. Εκτός από κάποιες πολύ μικρές ιδιωτικές προσπάθειες, επιβατικό αυτοκίνητο στη χώρα μας έχει πάψει να κατασκευάζεται από τα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν και σταμάτησε τις εργασίες του το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο.

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη σε αυτό το κομμάτι, ήταν η περσινή ανακοίνωση της γερμανικής Next.e.Go Mobile για τη μελλοντική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας - που πάντως αναμένουμε περαιτέρω ανακοινώσεις για την πορεία της συνεργασίας αυτή. Επίσης, σίγουρα θετική εξέλιξη αποτελεί η πώληση της ΕΛΒΟ στην κοινοπραξία SK Group–Plasan–Γλύνης και το επικείμενο ξεκίνημα κατασκευής στρατιωτικών οχημάτων στο εργοστάσιο της Σίνδου στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ