Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά: Το έργο που θα αποσυμφορήσει την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου

Σήραγγες Σκαραμαγκά

Βγαίνει από τη ναφθαλίνη το πολυπαθες έργο που δώσει τέλος στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία που καταγράφεται σε Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και Λεωφόρο Σχιστού θα δώσει ο πολυπαθής τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά, ένα έργο ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική και τον Πειραιά.

Μετά από πολλά χρόνια παραμονής του στον πάγο, το έργο έχει επανέλθει σε περίοπτη θέση στην κυβερνητική ατζέντα, όπως είχε αποκαλύψει προ μηνών ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά χαρακτηρίστηκε ως «εθνικής σημασίας» και πλέον υποβάλλεται σε καθοριστικές παρεμβάσεις που προετοιμάζουν το έδαφος για την -έστω και καθυστερημένη – υλοποίησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει ήδη δοθεί λύση στο θέμα της απαλλοτρίωσης, αλλά και στην επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων, ώστε να σταλεί η σχετική μελέτη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση.

κίνηση στους δρόμους

Πλέον δρομολογείται η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης με στόχο αυτή να γίνει μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2022.

Υπενθυμίζεται ότι η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του ΠΕΠ Αττικής, ενώ φορέας υλοποίησης θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο αρχικός προϋπολογισμός ανερχόταν στα 55 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αλλά δεδομένων των καθυστερήσεων, αλλά και της αύξηση των τιμών σε υλικά και ενέργεια, το κόστος εκτιμάται ότι θα επαναπροσδιοριστεί.

Ένα έργο ζωτικής σημασίας για Δυτική Αττική και Πειραιά

Η δημιουργία του τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά θα σημάνει την αποσυμφόρηση της Λ. Σχιστού και της Λ. Αθηνών στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου οι οδηγοί βιώνουν σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, θα επέλθει η απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, θα συνδεθεί η ημιδιανοιγμένη στο νότιο άκρο της Περιφερειακή Αιγάλεω, ενώ θα λειτουργήσουν και οι στοιχειωμένες διανοιγμένες σήραγγες στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν από τη λίμνη Κουμουνδούρου.

κίνηση στους δρόμους

Η ακτινογραφία του έργου

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται (με την αίρεση της συμπλήρωσης ή αφαίρεσης φυσικού αντικειμένου στη φάση προετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης):

α. Κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου «Σκαραμαγκά».

β. Κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου «Ναυπηγείων», ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού) με την οδό Παλάσκα.

γ. Βελτίωση του ανισόπεδου κόμβου «Σχιστού» μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου και της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως - Σχιστού.

δ. Ολοκλήρωση του ημιδιανοχθέντος τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α.) σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου, από το πέρας του κατασκευασμένου και ήδη σε λειτουργία τμήματος της Λεωφόρου, μέχρι τα όρια του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά (συμβολής της Δ.Π.Λ.Α. στην Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου), καθώς και τα απαιτούμενα έργα συλλεκτήρων όμβριων και αποχέτευσης, οδοφωτισμού, σηματοδότησης, σήμανσης - ασφάλισης, πρασίνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επιπρόσθετα έργα

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή θα ακολουθήσουν και άλλα οδικά έργα όπως η διαπλάτυνση της Λ. Αθηνών στο τμήμα από το Χαϊδάρι μέχρι τον Ασπρόπυργο που σήμερα λειτουργεί με δύο λωρίδες, αδυνατώντας να εξυπηρετήσει τον καθημερινό όγκο οχημάτων. Για το έργο γίνεται μελέτη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα αναζητηθούν τα κονδύλια που θα επιτρέψουν τη μελλοντική ολοκλήρωσή του.

Μέρος της ατζέντας είναι ακόμα η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ένα έργο που βρίσκεται στη ναφθαλίνη πάνω από μία 5ετία, και το οποίο το τελευταίο διάστημα δείχνει ότι μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης.

Από τη μια, θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ από την άλλη θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας, αφού καθημερινά θα προσφέρει ιδιαίτερα εύκολη πρόσβαση σε αυτό.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ