
Η εποχή που οι κινητήρες V10 εξόπλιζαν τα μονοθέσια της Formula 1 έχει περάσει -πιθανότατα- ανεπιστρεπτί, ωστόσο ο ήχος τους αποτελεί ακόμη και σήμερα μελωδία για τα αυτιά πολλών νοσταλγών.
Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem δήλωσε πρόσφατα ότι η Formula 1 θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής των κινητήρων V10, δεδομένου ότι τα μονοθέσια που λαμβάνουν μέρος στο πρωτάθλημα αναμένεται να κινούνται σύντομα χρησιμοποιώντας συνθετικά καύσιμα.
Η εποχή που οι κινητήρες V10 μεσουρανούσαν στη Formula 1 έχει παρέλθει προ πολλού, με τους σημερινούς υπερτροφοδοτούμενους υβριδικούς κινητήρες V6 να εξοπλίζουν τα μονοθέσια από το 2014 και να αντικατοπτρίζουν τη θεμελιώδη αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά.
BUY NOW

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, η Ferrari F310B που απεικονίζεται στο παρακάτω βίντεο αποτελεί έναν «δεινόσαυρο». Μέσα στο συγκεκριμένο μονοθέσιο ο Michael Schumacher κέρδισε πέντε αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν του 1997. Στο τέλος εκείνης της σεζόν, ο επτάκις πρωταθλητής της F1 αποκλείστηκε από το πρωτάθλημα επειδή κρίθηκε ότι χτύπησε σκόπιμα τη Williams FW19 του Jacques Villeneuve.

Ο Erich Zech, ο σημερινός 80χρονος ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου μονοθεσίου, το χρησιμοποιεί στο πρωτάθλημα BOSS GP, στο οποίο οι ιδιοκτήτες έχουν το δικαίωμα να πάρουν μέρος με τα ακριβά, vintage αγωνιστικά αυτοκίνητά τους.
Ο Youtuber πίσω από το κανάλι AlwinSV βιντεοσκόπησε το αυτοκίνητο ενώ έκανε γύρους στην πίστα Assen TT στην Ολλανδία, με τον Erich Zech πίσω από το τιμόνι. Κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακό στην οδήγηση, ωστόσο η συγκεκριμένη Ferrari είναι ξεχωριστή, εξαιτίας και του θορύβου που παράγει ο κινητήρας της.
Παρόλο που πολλοί φίλοι της F1 νοσταλγούν την εποχή που οι V10 εξόπλιζαν τα μονοθέσια του πρωταθλήματος, η επιστροφή των συγκεκριμένων κινητήρων μοιάζει οικονομικά ασύμφορη. Ένα από τα κυριότερα εμπόδια είναι η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στον εξηλεκτρισμό των κινητήριων συνόλων, καθιστώντας έτσι τους εν λόγω κινητήρες παρωχημένους.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ