Λιγότερο από έναν μήνα πριν από την επίσημη πρεμιέρα του, στις 12 Νοεμβρίου 2023, διέρρευσαν από την Κίνα οι πρώτες εικόνες του Volvo EM90.
Η Volvo προχώρησε στην κάπως απρόσμενη και πρωτοποριακή κίνηση να εμπλουτίσει τη γκάμα της -που βρίθει από SUV και Sedan- με ένα minivan. Το ΕΜ90, όμως, χρησιμοποιεί κοινά μέρη με το αντίστοιχο Zeekr 009 -μιας premium εταιρείας που ανήκει στην ίδια μητρική με τη σουηδική, στον κινεζικό κολοσσό Geely- και στοχεύει σε μια ιδιαίτερα ανθίζουσα κατηγορία.
Μέχρι την πρεμιέρα της 12ης Νοεμβρίου η Volvo ανέβασε μια σειρά από teaser εικόνες του EM90, αλλά τώρα ο πλήρης σχεδιασμός του minivan αποκαλύφθηκε από τη διαρροή που έγινε από το υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας - από όπου περνά για να λάβει έγκριση τύπου κάθε νέο όχημα.
BUY NOW
Ο σχεδιασμός του Volvo EM90 επιβεβαιώνει τη συγγένειά του με το Zeekr 009, καθώς μοιράζεται πολλά κοινά (τις εμπρός κολόνες, τις χειρολαβές, την κάμερα στον εμπρός προφυλακτήρα κ.λπ.) με τον κινεζικό αδερφό του. Όμως κατά τα άλλα το σουηδικό minivan έχει πλήρως διαφοροποιημένο ρύγχος -με νέα φωτιστικά σώματα και μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος με φωτιζόμενα στοιχεία- που το φέρνουν κοντά στις αισθητικές προδιαγραφές της γκάμας της Volvo.
Οι πρώτες τεχνικές πληροφορίες για το EM90 -που διέρρευσαν από την ιστοσελίδα του κινεζικού υπουργείου- αναφέρουν ότι έχει μήκος 5,20 μέτρων, πλάτος 2,02 μ. και ύψος 1,86 μέτρων, καθώς και ότι είναι εξαθέσιο. Το βάρος του, με την τεράστια μπαταρία, φτάνει στα 2.763 κιλά, ενώ προσφέρεται με την επιλογή ζαντών 19 ή 20 ιντσών.
Προς το παρόν είναι άγνωστο αν το Volvo EM90 θα προσφέρεται σε διάταξη 2+2 θέσεων του εσωτερικού, όπως οι ακριβότερες εκδόσεις του Zeekr 009, ή αν θα διατίθεται επίσης σε τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 536 ίππων. Από τη διαρροή επιβεβαιώθηκε μόνο ότι το ΕΜ90 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που αποδίδει 268 ίππους.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το EM90 πιθανώς θα χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία με το Zeekr 009, μία μονάδα λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου μεγέθους 140 kWh, η οποία προσφέρει 822 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CLTC. Υπάρχει πάντως, στο κινέζικο van, και η επιλογή μικρότερης μπαταρίας 116 kWh με 702 km αυτονομίας.