Εντύπωση προκάλεσε η πρόταση της Γαλλίδας ευρωβουλευτού για τη δημιουργία μίας νέας άδειας οδήγησης που θα αφορά μια συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
Πανζουρλισμός επικρατεί τα τελευταία χρόνια για τα SUV, μια κατηγορία οχημάτων που έχουν μεταμορφώσει το οδικό τοπίο και έχουν επαναπροσδιορίσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Γνωστά για την αυξημένη τους απόσταση από το έδαφος, την υψηλή θέση οδήγησης και τους πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους του, τα SUV διευρύνουν συνεχώς την οπαδική τους βάση και ήδη αποτελούν τους απόλυτους πρωταγωνιστές στον τομέα των ταξινομήσεων.
BUY NOW
Υπάρχει, βέβαια, και η αντίθετη όψη του νομίσματος, που θέλει τα SUV να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους, αποτελώντας τροχοπέδη στις προσπάθειες της ΕΕ για μια ανθρακικά ουδέτερη Ευρώπη.
Το μεγαλύτερο ανθρακικό αποτύπωμα των SUV συγκριτικά με τα μικρότερα ΙΧ φαίνεται πως απασχολεί και την Karima Delli, την Ευρωβουλευτή που ήταν επιφορτισμένη με τη σύνταξη της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα προταθέντα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης.
Στην τροπολογία με αριθμό 17 του κειμένου της Delli αναφέρεται ότι τα «βαρέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά (SUV) όχι μόνο καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο και είναι λιγότερο ενεργειακά αποδοτικά, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα και να παράγουν υψηλότερο επίπεδο εκπομπών, αλλά, όσον αφορά την οδική ασφάλεια, είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε συγκρούσεις από ό,τι τα ελαφρά επιβατικά αυτοκίνητα, με πολύ σοβαρότερες συνέπειες».
Σύμφωνα με την Ευρωβουλευτή, η άδεια διπλώματος οδήγησης «Β» - με την οποία σήμερα στην Ελλάδα οδηγούμε ΙΧ με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα μέχρι 3.500 κιλά και είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για την μεταφορά έως και 8 επιβατών, εκτός απο τον οδηγό – δεν είναι κατάλληλη για τα βαρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα.
Ως εκ τούτου προτείνει να θεσπιστεί μια νέα (αναβαθμισμένη) κατηγορία διπλώματος κατηγορίας «B+» για τα αυτοκίνητα με βάρος άνω των 1.800 κιλών.
Επισημαίνει δε ότι για την απόκτηση του εν λόγω διπλώματος, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ήδη κάτοχοι της άδειας οδήγησης «B» και όχι πριν συμπληρώσουν την ηλικία των 21 ετών και έχουν διετή εμπειρία οδήγησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όριο των 1.800 κιλών δεν επηρεάζει αποκλειστικά τα SUV, αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν μεγάλο βάρος λόγω της ενσωμάτωσης μπαταριών.
Παράλληλα, η πρόταση της Γαλλίδας ευρωβουλευτού των Πρασίνων έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, μέρος των οποίων εκφράστηκαν από το γερμανικό κόμμα των Πρασίνων.
«Ένα έξτρα δίπλωμα οδήγησης για τα SUV είναι τελείως εκτός πραγματικότητας και δεν βγάζει κανένα νόημα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Omid Nouripour, επικεφαλής του γερμανικού Πράσινου κόμματος, ο οποίος επέκρινε και την πρόταση της Deli για απαγόρευση της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες στους νεαρούς ηλικίας οδηγούς - Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Όπως, ωστόσο, είναι κατανοητό, εφόσον η πρόταση της Deli έπαιρνε το «πράσινο φως», τότε χιλιάδες οδηγοί θα έπρεπε να κάτσουν ξανά πίσω από τα θρανία.