Τι «ανακάλυψαν» κάποιοι επιτήδειοι έμποροι ώστε να βγάζουν τεράστια κέρδη από ανυποψίαστους καταναλωτές.
Ένα νέο κόλπο και μάλιστα χειρότερο από εκείνο του γυρίσματος των διανυθέντων χιλιομέτρων ανακάλυψαν κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε να εξαπατούν τους ανυποψίαστους καταναλωτές.
Μάλιστα η νέα κομπίνα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη είναι δύσκολο να την ανακαλύψουν και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία καθώς δεν φαίνεται απολύτως τίποτα στο ηλεκτρονικό αρχείο των οχημάτων και βέβαια οι επιτήδειοι φροντίζουν να έχουν καλύψει τα ίχνη τους.
BUY NOW
Η νέα κομπίνα έχει να κάνει με πολύ νέα αυτοκίνητα τα οποία είτε έχουν τρακάρει, είτε έχουν πλημμυρίσει, είτε έχουν πάθει σοβαρές ζημιές από χαλάζι. Αυτά τα αυτοκίνητα όπως φαίνεται έχουν εισέλθει στο στόχαστρο κάποιων επιτήδειων εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία αποκτούν σε πολύ χαμηλές τιμές, τα επισκευάζουν σε εξειδικευμένα συνεργεία χρησιμοποιώντας είτε μεταχειρισμένα είτε ιμιτασιόν ανταλλακτικά ώστε να μειώσουν το κόστος επισκευής και στη συνέχει τα εισάγουν στην Ελλάδα και τα πουλάνε σε ανυποψίαστους καταναλωτές με πραγματικό βιβλίο service, πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά και ξένο ΚΤΕΟ σε ισχύ!
Ήδη πολλές αντιπροσωπείες έχουν ενημερώσει τους μηχανικούς αλλά και τους φανοποιούς να ελέγχουν εξονυχιστικά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που καταφθάνουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για έλεγχο καθώς έχουν αυξηθεί επικίνδυνα τα κρούσματα πολύ καινούριων αλλά τρακαρισμένων αυτοκινήτων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ιδιοκτήτης εξουσιοδοτημένης κάθετης μονάδας στο Carandmotor.gr: «Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές κατά την απόκτηση κάποιου εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί ραγδαία τα κρούσματα των πολύ νέων οχημάτων τα οποία διαθέτουν πραγματικό βιβλίο service, δεν έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα ωστόσο μετά από λεπτομερή έλεγχο διαπιστώνουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι είτε τρακαρισμένα, είτε πλημμυρισμένα, είτε έχουν χτυπηθεί από χαλάζι!
Χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα που ήρθε στο συνεργείο μας για έλεγχο οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι το αυτοκίνητο με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2022 είχε διανύσει τα χιλιόμετρα που ανέγραφε στο κοντέρ του, διέθετε αληθινό βιβλίο service και κατά τον μηχανικό έλεγχο φαίνονταν όλα καλά. Ωστόσο ο έμπειρος φανοποιός μας διαπίστωσε ότι έχει αλλαχθεί το εμπρόσθιο και πίσω παρμπρίζ αλλά και τα λάστιχα στις πόρτες. Μόλις έβγαλε τις ταπετσαρίες από τις πίσω πλαϊνές κολώνες αποκαλύφθηκε η αλήθεια καθώς ήταν ξεκάθαρο ότι είχε αλλαχθεί όλος ο ουρανός του οχήματος! Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο όχημα ήταν τουμπαρισμένο και επισκευασμένο χωρίς να υπάρχουν οι εργασίες επισκευής στο βιβλίο συντήρησης του οχήματος.
Σε άλλο όχημα που κατέφθασε για έλεγχο στο εξουσιοδοτημένο μας συνεργείο το οποίο είχε διανύσει μόλις 18.000 χλμ. και είχε πρώτη άδεια κυκλοφορίας στα τέλη του 2022 επίσης οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι το όχημα αναγράφει τα πραγματικά χιλιόμετρα, διαθέτει αληθινό βιβλίο service και ο έλεγχος κατά την οδήγηση δεν έδειξε κάτι περίεργο. Ωστόσο και πάλι ο έμπειρος φανοποιός μας ανακάλυψε ότι έχει αλλαχθεί η μοκέτα του αυτοκινήτου καθώς τα σημάδια από την κεντρική κονσόλα δεν κάθονταν καλά και μόλις ξεκίνησε να ανοίγει την μοκέτα κάτω από τα πετάλια αποκαλύφθηκε και πάλι η αλήθεια καθώς το όχημα ήταν πλημμυρισμένο και επισκευασμένο! Αν ο υποψήφιος αγοραστής δεν το είχε φέρει για έλεγχο θα νόμιζε ότι είχε αγοράσει ένα άριστο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά στο πέρασμα του χρόνου θα διαπίστωνε λόγω των βλαβών ότι τελικά το όχημα που αγόρασε δεν ήταν ευκαιρία...»
Τι ορίζει ο νόμος για τις απάτες στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;
Το Carandmotor.gr υπενθυμίζει στους υποψήφιους αγοραστές ότι ο νόμος προβλέπει μια σειρά από δικαιώματα του αγοραστή – καταναλωτή, εφόσον εκδηλωθεί ελάττωμα στο μεταχειρισμένο όχημα. Πιο συγκεκριμένα, δικαίωμα επισκευής ή αντικατάστασης του οχήματος, μείωση του τιμήματος αγοράς ή τέλος, υπαναχώρηση από τη σύμβαση πώλησης. Σύμφωνα με την μεταφορά της Οδηγίας 1999/44/EΚ για τις Πωλήσεις σε Καταναλωτές και τις Εγγυήσεις Καταναλωτικών αγαθών από την Ελλάδα ξεκαθαρίζεται ότι η διάρκεια της νόμιμης εγγύησης είναι τα 2 χρόνια και δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή. Ενώ η πλειοψηφία των κρατών μελών ακολουθούν μια ιεραρχία των δικαιωμάτων των καταναλωτών (από το ελαφρύτερο στο βαρύτερο για τον πωλητή), σε κάποιες χώρες όπως οι Κροατία, Ελλάδα, Λιθουανία, Πορτογαλία και Σλοβενία, οι καταναλωτές έχουν την ελευθερία επιλογής μεταξύ των δικαιωμάτων αυτών.
Επίσης εάν ο πωλήτής έχει εγγυηθεί στη σύμβαση πώλησης την καλή λειτουργία του αυτοκινήτου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα («εγγυητική προθεσμία»), η ευθύνη του παραμένει διετής αλλά επεκτείνεται χρονικά αφού ξεκινά να υπολογίζεται όχι από την παράδοση του αυτοκινήτου αλλά, εφόσον η εκδήλωση του ελαττώματος έγινε μέσα στην προθεσμία εγγύησης, από την εμφάνιση του ελαττώματος. Και σε αυτή την περίπτωση, ισχύει παράλληλα η 20ετής ευθύνη του πωλητή σε περίπτωση δόλιας απόκρυψης του ελαττώματος, η οποία υπολογίζεται από την παράδοση του αυτοκινήτου, ακόμα και αν χορηγήθηκε εγγυητική προθεσμία.