Ξεκινά η μακρύτερη αστική σήραγγα στην Ελλάδα -Πότε θα είναι έτοιμη

road tunnel ipothalasia siragga zeuksi maliakou

Με την ολοκλήρωση του έργου οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, στην Αττική Οδό.

Εξελίξεις αναμένονται άμεσα για ένα έργο-πνοής, που θα δώσει «ανάσα» στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα σε ένα κομμάτι της Αττικής Οδού, που καθημερινά «βουλιάζει».

Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέσω σήραγγας έως τον ανισόπεδο Κόμβο Καλυφτάκη, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Όπως έχουμε γράψει, το έργο βρίσκεται ένα βήμα πριν τη συμβασιοποίηση, αλλά ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» λόγω της προσφυγής που κατέθεσε ο Δήμος Ηρακλείου στο ΣτΕ, ζητώντας το τμήμα που περνάει από το Ηράκλειο να γίνει σκεπαστό, ώστε να δημιουργηθούν χώροι πρασίνου, παιδική χαρά ή και χώροι αθλητισμού στην επιφάνεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αττική Οδός

Σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού υποδομών, Νίκου Ταχιάου, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εκδίκαση της υπόθεσης θα γίνει σήμερα Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023, προσθέτοντας ότι αποτελεί προτεραιότητά του να συναντηθεί με τον προσφεύγοντα δήμαρχο, «τώρα που ο ίδιος έχει μπροστά του έναν ήρεμο ορίζοντα πενταετίας, που επιτρέπει να επιτύχουμε εκατέρωθεν συγκλίσεις».

Υπενθυμίζεται το έργο, προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον, δηλαδή, πέσουν οι υπογραφές εντός του 2024, το έργο θα είναι έτοιμο το 2028.

Αντικείμενο του δημόσιου έργου, που θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), που αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ολοκλήρωση με την σύνδεση ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της Σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.

Σημειώνεται ότι περιλαμβάνεται σήραγγα 2,4 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.

Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ