Μόλις λίγες ημέρες απομένουν για τη συμβασιοποίηση του εναέριου δρόμου που μαζί με το Μετρό θα βάλουν τέλος στο κυκλοφοριακό χάος στη Θεσσαλονίκη.
Μέρα ορόσημο θα αποτελέσει η Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 για τη Θεσσαλονίκη, μιας και σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για τον υπέργειο δρόμο Flyover, επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Η υπογραφή της σύμβασης με το ανάδοχο σχήμα «ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» θα σηματοδοτήσει την κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 478 εκ. ευρώ., με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.
BUY NOW
Μετά τη συμβασιοποίηση του έργου θα εκπονηθούν οι οριστικές μελέτες, ώστε να πάρει σειρά η εκκίνηση των εργασιών κατά τους πρώτους μήνες του 2023. Το έργο έχει χρόνο κατασκευής την 4ετία, κάτι που σημαίνει ότι ο Flyover θα παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο 2027 (αν δεν εμφανιστούν εμπόδια).
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του νέου αστικού αυτοκινητοδρόμου που, όπως είναι γνωστό, δεν θα έχει διόδια.
Πρόκειται για το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που θα υπογραφεί στη χώρα, πρώτο από μια σειρά έργων που ξεκίνησαν να δημοπρατούνται από το 2018 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Flyover αποτελεί ένα από τα δύο στρατηγικής σημασίας έργα που αναμένεται να «ελαφρύνουν» την κυκλοφοριακή ασφυξία εντός της Θεσσαλονίκης. Το έτερο έργο είναι το πολύπαθο Μετρό που θα είναι έτοιμο εντός του 2023.
Η σύνοψη του έργου
Ο Flyover θα είναι ένας «δρόμος πάνω από το δρόμο» που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και ουσιαστικά θα είναι η μεγαλύτερη «εναέρια οδός» στην Ελλάδα.
Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περί τα 9,5 χλμ., τέσσερα εκ των οποίων θα είναι σε συνεχή γέφυρα - εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας.
Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Οφέλη
Η ολοκλήρωση του Flyover θα σημάνει την ύπαρξη ενός υπερσύγχρονου οδικού άξονα πολύ υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό ο όγκος των αυτοκινήτων εντός της πόλης, άρα και το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στη συμπρωτεύουσα.
Παράλληλα, οι οδηγοί θα εξασφαλίσουν καλύτερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, με τα ταξίδια να πραγματοποιούνται ασφαλέστερα και γρηγορότερα.
Η ακτινογραφία του έργου
Η αναβάθμιση της (Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδός Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.) προβλέπεται μέσω της:
Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 (νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της, διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 χλμ, ειδικότερα (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 χλμ προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 χλμ προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).