Η επέλαση των Κινέζων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με ασιατικές μάρκες να φέρνουν στην Ευρώπη ολοένα και πιο πλήρη δημιουργήματα.
Αυτό έκανε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η Xpeng, η οποία παρουσίασε μία ακόμα πιο προηγμένη εκδοχή του πολυτελούς saloon της που πωλείται ήδη σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές: του P7.
Το όνομά του είναι P7+ κι αυτό το… «plus» αφορά και τεχνολογικές τεχνητής νοημοσύνης! Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Διατηρεί παρόμοιο και εξίσου εντυπωσιακό περιτύλιγμα αλλά είναι ακόμα πιο αποδοτικό αεροδυναμικά από τον προκάτοχό του, παρότι είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις: από τα 4.88 μέτρα, ανέβηκε στα 5.05 μ.
BUY NOW
Αύξηση που επέτρεψε τους κινέζους να έχουν μεταξόνιο ακριβώς τριών μέτρων! Μιλώντας για χώρους, όταν ανοίξει η πίσω θύρα αυτού του εντυπωσιακού 5θυρου μοντέλου, εμφανίζεται ο εντυπωσιακός διαθέσιμος χώρος των 725 λίτρων.
Γενικά στην καμπίνα, παρότι πρόκειται για saloon, συναντάμε χώρους ενός μεγάλου SUV. Η μεγάλη πανοραμική οροφή επιτρέπει άπλετο φως στον εσωτερικό κόσμο, εκεί που τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα είναι ντυμένα με δέρμα Nappa και κάνουν ακόμα και… μασάζ. Όσο για το ηχοσύστημα έχει 20 ηχεία και λειτουργία surround.
Επιστρέφοντας στο εξωτερικό, η φωτεινή του υπογραφή αφορά οριζόντιες γραμμές ενώ στο πίσω μέρος εντυπωσιάζει η αεροτομή που προεκτείνεται από το πίσω παράθυρο. Το P7+ πατά σε 20άρες ζάντες αλουμινίου, έχει αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και ενσωματώνει πληθώρα από κάμερες και αισθητήρες.
Όμως το μεγάλο ατού του Xpeng P7+ είναι η τεχνολογία του. Υιοθετεί συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και Over the Air αναβαθμίσεις για την ομπρέλα ασφαλείας ADAS. Και κυρίως το XPENG AI Hawkeye, ένα σύστημα ασφαλείας βασιζόμενο σε τεχνητή νοημοσύνη που περιλαμβάνει δύο κάμερες 8M, ραντάρ κυμάτων χιλιοστού και ραντάρ υπερήχων, που προσφέρουν έξυπνες λειτουργίες οδήγησης ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Όσο για τα κινητήρια σύνολα, η Xpeng προσφέρει δύο επιλογές, που αμφότερες αφορούν έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στον πίσω άξονα. Η πρώτη, η Lev1, είναι ισχύος 245 PS και συνεργάζεται με μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου 60,7 kWh. Όσο για την αυτονομία που προσφέρει, ορίζεται στα 600 χιλιόμετρα, ωστόσο αυτή η τιμή είναι βάσει κύκλου CLTC που στα μέρη μας δεν θεωρείται και ο πλέον αξιόπιστος.
Όσο για την Lev2 των 320 PS, η μπαταρία είναι 76,3 kWh και η αυτονομία, πάλι σε κύκλο CLTC, είναι στα 700 χιλιόμετρα. Και στις δύο εκδόσεις, η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα, ενώ η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt εγγυάται πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, στα 11,6 kWh/100 χλμ.
Όσο για την τιμή απόκτησης του P7+ στην Ευρώπη, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί. Πάντως το P7 πωλείται στη Γερμανία σε τιμές που ξεκινούν από τα 50 χιλιάδες ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ