Είδος υπό εξαφάνιση είναι το υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού, για πολύ συγκεκριμένους και σημαντικούς λόγους.
Η ευκολία και η άνεση που προσφέρει το υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού, ειδικά κατά τους επιτόπιους ελιγμούς ενός αυτοκινήτου, είναι αδιαμφισβήτητη και όσοι (λίγοι πλέον) έχουν προσπαθήσει να παρκάρουν παλιότερο αυτοκίνητο χωρίς καμία υποβοήθηση στο τιμόνι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Το υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού ξεκίνησε την εμπορική του σταδιοδρομία στα στρατιωτικά οχήματα πριν από τον 2ο ΠΠ και υιοθετήθηκε στα επιβατικά αυτοκίνητα για πρώτη φορά από την αμερικάνικη Chrysler στις αρχές της 10ετίας του 1950.
BUY NOW
Η πρόοδος ωστόσο της τεχνολογίας είναι αμείλικτη, και ένα από τα μακροβιότερα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στην ιστορία των τεσσάρων τροχών βρίσκεται κοντά στο να πάρει σύνταξη.
Το υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης έχει πλέον αντικατασταθεί στην πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων από ηλεκτρικό, έχοντας περάσει και από την υβριδική φάση του όπου η αντλία του κυκλώματος λειτουργούσε με την βοήθεια ηλεκτρικού μοτέρ.
Ο λόγος που η ηλεκτρική υποβοήθηση έχει αντικαταστήσει την υδραυλική έχει να κάνει με τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν από την χρήση ενός μικρού ηλεκτρικού κινητήρα στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας δίνει οριστικό τέλος στα όποια προβλήματα αξιοπιστίας και συνέπειας αντιμετωπίζουν στη λειτουργία τους τα υδραυλικά συστήματα υποβοήθησης τιμονιού λόγω της πολυπλοκότητας και των αναλώσιμων εξαρτημάτων τους, ενώ «τελειώνει» και την περιοδική συντήρηση που χρειάζονται απαραίτητα, βάσει και των απαιτήσεων του εκάστοτε κατασκευαστή.
Ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ αντικαθιστά επί της ουσίας ένα ολόκληρο υδραυλικό κύκλωμα που αποτελείται από ιμάντες, δοχεία, αντλία πίεσης και φυσικά υγρό και καταλαμβάνει έτσι σημαντικά λιγότερο χώρο στο μηχανοστάσιο.
Το ηλεκτρικό μοτέρ, ως υποβοήθηση για το τιμόνι, φέρνει μαζί του παράλληλα και χαμηλότερη κατανάλωση για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού για να λειτουργήσει η αντλία και το κύκλωμα στη σωστή πίεση απαιτείται η «κατανάλωση» αξιόλογης ισχύος από το θερμικό μοτέρ.
Ένας ακόμη λόγος που οδηγεί πλέον το υδραυλικό σύστημα στην εξαφάνιση είναι και το σημαντικά χαμηλότερο πλέον βάρος που έχει το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ σε σχέση με αυτό «υποβοηθώντας» έτσι με έναν ακόμη τρόπο στην μείωση της κατανάλωσης.