Υποχρεωτική επανεκπαίδευση για εκατομμύρια οδηγούς -Η πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

Old drivers 1

Αρκετοί είναι όσοι έχουν εναντιωθεί στην πρόταση της Κομισιόν για υποχρεωτική επανεκπαίδευση των ηλικιωμένων οδηγών.

Μια πρόταση η οποία φέρνει τους ηλικιωμένους οδηγούς ξανά… στα θρανία κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον πέρασμενο Μάρτιο στο πλαίσιο των σχεδίων της για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης.

Ειδικότερα, στο άρθρο 10 του κειμένου της Κομισιόν στο οποίο προτείνονται αλλαγές στην ισχύ, την εγκυρότητα και την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης, αναφέρεται ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να θέσουν ένα ανώτατο ηλικιακό όριο για την ισχύ των αδειών οδήγησης.

Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι όσοι συμπληρώσουν το 70ό έτος ηλικίας, προκειμένου να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, θα πρέπει είτε ανά πέντε χρόνια ή και λιγότερο να επιβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις, είτε να περνούν από επανεκπαίδευση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που ήδη συμμορφώνεται με τα «θέλω» της Κομισιόν, για υποβολή των ηλικιωμένων οδηγών σε ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης.

ηλικιωμένοι οδηγοί

Ειδικότερα στη χώρα μας μόλις ο οδηγός συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του οφείλει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά τριετία, και απαιτείται εξέταση από οφθαλμίατρο και παθολόγο, ενώ με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά διετία, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο & νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Από την άλλη, οι ηλικιωμένοι οδηγοί στη χώρα μας δεν επανεκπαιδεύονται, κάτι το οποίο εφόσον τεθεί σε ισχύ θα σηματοδοτήσει την επιστροφή δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στα… θρανία των σχολών οδήγησης.

Η Κομισιόν κατέθεσε τις εν λόγω προτάσεις της, όπως και τις υπόλοιπες που έχουν δημοσιευθεί στο κείμενό της, προκειμένου να βελτιωθεί η ασφάλεια για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ για κανέναν νεκρό στους δρόμους της έως το 2050.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αντιδράσεις

Το σχέδιο, ωστόσο, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις ή επανεκπαίδευση των οδηγών άνω των 70 ετών έχει συγκεντρώσει και αρκετούς πολέμιους στα κράτη μέλη της ΕΕ στα οποία οι άδειες οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης.

ηλικιωμένοι οδηγοί

Ειδικότερα, πολλοί που επικαλούνται στοιχεία πρόσφατων ερευνών, όπως αυτή που διεξήχθη πρόσφατα από το Πανεπιστήμιο του Swansea, υποστηρίζουν ότι οι οδηγοί ηλικίας 70 ετών εμπλέκονται κατά 3-4 φορές λιγότερο σε ατυχήματα σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 17-21 ετών.

Την πρόταση της Κομισιόν αποδοκίμασε πρόσφατα και ο καθηγητής Desmond O'Neill, πρόεδρος της Ιρλανδικής Εταιρείας Ιατρών στη Γηριατρική Ιατρική, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν νέες έρευνες που δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι από τους λιγότερο επικίνδυνους, ενώ προτρέπει την ΕΕ να λάβει υπόψη ότι η απομάκρυνση των ηλικιωμένων οδηγών από τους δρόμους, θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχολογία τους, ψαλιδίζοντας τις μεταφορικές τους ικανότητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως υπερβολικό φαίνεται να κρίνει το μέτρο και το Συμβούλιο της ΕΕ που τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αξιολόγησε τις προτάσεις της Κομισιόν. Ειδικότερα, έκρινε ότι δεν πρέπει να καταστεί υποχρεωτική η ανανέωση των διπλώματων οδήγησης των ηλικιωμένων οδηγών, αλλά να συνεχίσει να εναπόκειται στην κρίση κάθε μέλους-κράτους αν πρέπει να υποβάλλονται οι ηλικιωμένοι οδηγοί σε ιατρικά τεστ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ