Προχωρά το υποθαλάσσιο τούνελ των 27 χιλιομέτρων -Πότε θα είναι έτοιμο, ποιες περιοχές θα ενώσει

Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του τούνελ Rogfast που θα έχει διπλάσιο μήκος από τη μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα σήμερα στον πλανήτη.
Τη μεγαλύτερη και βαθύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου κατασκευάζει η Νορβηγία, υλοποιώντας ένα από τα πιο φιλόδοξα μηχανικά έργα στην Ευρώπη, με γνώμονα την ενίσχυση των υποδομών της χώρας.
Πρόκειται για τη σήραγγα Rogfast που θα έχει μήκος 26,7 χλμ., και θα φτάνει σε βάθος τα 390 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Θα διασχίζει τα φιόρδ της Νορβηγίας και όταν ολοκληρωθεί το 2033 εκτιμάται ότι θα μειώσει τον χρόνο ταξιδού μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων Μπέργκεν και Στάβανγκερ κατά 40 λεπτά.
BUY NOW

Το έργο, που ξεκίνησε το 2018 και προσεγγίζει σε πρόοδο το 50%, αποτελεί τμήμα του ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου E39, ο οποίος διασχίζει τη δυτική ακτή της Νορβηγίας και συνδέει πόλεις όπως το Κρίστιανσαντ, το Στάβανγκερ, το Χάουγκεσουντ και το Μπέργκεν.
Επιπλέον, στη μέση της διαδρομής θα υπάρχουν κυκλικοί κόμβοι για τη σύνδεση με το νησί Kvitsøy -χαρακτηριστικό της σήραγγας το οποίο θεωρείται και το πιο περίπλοκο σε τεχνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τη Νορβηγική Υπηρεσία Οδών που έχει την ευθύνη του έργου (προϋπολογισμού περίπου 2 δισ. ευρώ), στόχος κατασκευής της σήραγγας είναι η αντικατάσταση των δρομολογίων φέρι και εξομάλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων.

Σε αντίθεση με τη σήραγγα Fehmarn Belt μεταξύ Γερμανίας και Δανίας, που κατασκευάζεται με προκατασκευασμένα τμήματα, η Rogfast δημιουργείται μέσω γεωτρήσεων και ανατινάξεων μέσα σε συμπαγή βράχο — μία μέθοδος που εξασφαλίζει σταθερότητα και αντοχή κάτω από την πίεση του νερού.
Σύμφωνα, μάλιστα, με δηλώσεις των επικεφαλής του έργου στο Euronews, ένας από τους λόγους που επιλέχθηκε η κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας έναντι γεφυρών, είναι διότι η χώρα διαθέτει μεγάλη εμπειρία πάνω στην κατασκευή τούνελ κάτω από το νερό, διαθέτοντας συνολικά περίπου 40 υποδομές του είδους.

Στο βόρειο τμήμα του έργου έχει ολοκληρωθεί περίπου το 65% της σήραγγας, ενώ στο νότιο τμήμα, κοντά στο Ράνταμπεργκ, περίπου το 45%.
Μόλις ολοκληρωθεί το έργο αναμένεται να ωφελήσει την αλιευτική βιομηχανία και τη διακίνηση προϊόντων, μιας και θα δοθεί τέλος στις υφιστάμενες καθυστερήσεις των φέρι, θα αναπτυχθεί η τουριστική κίνηση -ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως το Μπέργκεν, και θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης για τους εργαζομένους.
Η Νορβηγική Υπηρεσία Οδών εκτιμά ότι έως το 2053 θα πραγματοποιούνται 13.000 διαδρομές ημερησίως μέσω της νέας σήραγγας. Αυτή τη στιγμή, το μακρύτερο υποθαλάσσιο τούνελ είναι το Ryfast, που βρίσκεται επίσης στη Νορβηγία, με μήκος 14,3 χλμ.