Αγορά μεταχειρισμένου: Ποια πρέπει να αποφεύγω

Metaxeirismena autokinita

Η ελκυστική τιμή που συνοδεύεται από υψηλό επίπεδο εξοπλισμού είναι δύο από τα ισχυρότερα ατού των μεταχειρισμένων. Υπάρχουν όμως κάποια έξτρα που καλό είναι να αποφεύγουμε, για το καλό της τσέπης μας...

Πολλοί είναι οι λόγοι που ένας ενδιαφερόμενος οδηγείται στην αγορά μεταχειρισμένου μοντέλου. Ένας από αυτούς είναι και η δυνατότητα να αποκτήσει, στο ίδιο μπάτζετ, ένα μοντέλο με πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού, ακόμη και μεγαλύτερης κατηγορίας, σε σχέση με το καινούριο που θα μπορούσε να αγοράσει. Αν βρίσκεστε και εσείς σε αυτό το αγοραστικό μονοπάτι, τότε καλό είναι να αποφύγετε τα μοντέλα που έχουν τα παρακάτω έξτρα, γιατί σε περίπτωση βλάβης η αντικατάσταση τους μπορεί να είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρική πανοραμική οροφή

Σίγουρα ένα μοντέλο που φέρει μεγάλη πανοραμική ηλεκτρική οροφή ξεχωρίζει και ως μεταχειρισμένο. Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό στοιχείο υπάρχει σαν επιλογή τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, συνήθως στα πολυτελέστερα μοντέλα, αλλά έχει βρει το δρόμο του και στα πιο προσιτά. Η γυάλινη πανοραμική φέρει έναν πιο πολύπλοκο μηχανισμό για το άνοιγμα της, ο οποίος σε περίπτωση βλάβης έχει αρκετά τσουχτερή, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινούνται και οι τιμές όταν έρθει η ώρα για να αντικαταστήσετε τις «τσιμούχες» στεγανοποίησης της οροφής.

Ζάντες μεγάλης διαμέτρου με ελαστικά χαμηλού προφίλ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάποια άλλη χώρα της κεντρικής ή δυτικής Ευρώπης αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα. Στη χώρα μας όμως με τη γνωστή εικόνα που παρουσιάζουν οι δρόμοι στο αστικό περιβάλλον αλλά και το επαρχιακό δίκτυο, ένα αυτοκίνητο με τροχούς μεγάλης διαμέτρου και ελαστικά χαμηλού προφίλ μπορεί να υποφέρει. Νομοτελειακά το ίδιο θα κάνει και η τσέπη στην περίπτωση κλαταρίσματος από λακκούβα με την πιθανότητα να γίνει κάτι τέτοιο να είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που φέρει μεγάλες ζάντες αλλά έχει ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ. Κρατώντας την ίδια ζάντα, η αντικατάσταση των ελαστικών με διαφορετικό προφίλ δεν ενδείκνυται, αν θέλετε να παραμείνετε στο ίδιο πλάτος για το πέλμα, γιατί είναι μια πρακτική αντίθετη με τις οδηγίες της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατασκευαστών.

Ηλεκτρική κεραία

Παλιότερα υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα που είχαν με κλασική κεραία, ειδικά τα πιο πολυτελή που έφεραν ηλεκτρικό μηχανισμό για την ανύψωση της. Αν είναι να αγοράσετε μεταχειρισμένο με τέτοιο αξεσουάρ στον εξοπλισμό του τότε καλό είναι να σιγουρευτείτε ότι δουλεύει κανονικά, ζητώντας να το δείτε σε «δράση» περισσότερες από μία φορές. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αντικατάσταση του μηχανισμού είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, ενώ επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις η κεραία «χωνεύεται» μέσα στο αμάξωμα δεν μπορείτε να την τραβήξετε με το χέρι και έτσι, η ποιότητα του σήματος που λαμβάνετε είναι πολύ κακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βελτιωμένος κινητήρας

Ακόμη μεγαλύτερη προσοχή θα πρέπει να δώσετε σε έναν βελτιωμένο κινητήρα, ακόμη και αν ο τελευταίος έχει δεχτεί τροποποιήσεις μόνο στην ηλεκτρονική διαχείριση της τροφοδοσίας του -κοινώς αλλαγή τσιπ με μη εργοστασιακό. Ακόμη και αυτή η μικρή αλλαγή μπορεί σε βάθος χρόνου να δημιουργήσει προβλήματα στο μοτέρ καθώς το τελευταίο δουλεύει για χρόνια με διαφορετικό μείγμα καύσης από εκείνο που έχει σχεδιαστεί αρχικά. Αν η εργασία δεν έχει γίνει σωστά, μια πιθανότητα μεγαλύτερη από την αντίθετη, οι επικαθήσεις κάπνας και καρβουνίλας στο εσωτερικό του κινητήρα παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση από ότι κανονικά. Με λίγα λόγια είναι καλύτερο να προβείτε στην αγορά ενός μοντέλου με απείραχτο στο σύνολο του μοτέρ, το οποίο έχει διπλάσια χιλιόμετρα σε σχέση με το βελτιωμένο που σας ενδιαφέρει. Για ακόμη μεγαλύτερης έκτασης μετατροπές δεν θα κάνουμε καν λόγο...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αερανάρτηση

Η αερανάρτηση είναι ένα εξαιρετικό έξτρα στοιχείο εξοπλισμού που βελτιώνει την άνεση και σε πολλές περιπτώσεις και τη συνολική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου. Στην περίπτωση ενός μεταχειρισμένου μοντέλου όμως με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του αποτελεί μια «ωρολογιακή βόμβα» που δεν ξέρουμε πότε θα σκάσει. Οπότε καλό είναι να επιλέγουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με συμβατική ανάρτηση για να γλιτώσουμε από ένα έξοδο, το οποίο η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε πότε θα προκύψει. Αν επιμένετε για την αγορά ενός τέτοιο μοντέλου, τότε θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι συντήρηση της έχει γίνει σωστά, αλλά και να μάθετε το κόστος αντικατάστασης των αναλώσιμων της, πριν προχωρήσετε.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ