Air Condition το χειμώνα: Πώς μπορώ να μειώσω την κατανάλωση

Air Condition

Η χρήση του air condition τον χειμώνα θεωρείται σε αρκετές περιπτώσεις απαραίτητη. Πόσο όμως μας κοστίζει η χρήση του και πώς μπορούμε να περιορίσουμε την επιβάρυνση στην τσέπη μας;

Ο κλιματισμός αποτελεί εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες ένα αδιαπραγμάτευτο εξοπλιστικό στοιχείο για τα περισσότερα αυτοκίνητα στη χώρα μας.

Θέλετε οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες που καθιστούν την παρουσία και τη χρήση του απαραίτητη, θέλετε ο εξοπλιστικός πλούτος ο οποίος χαρακτηρίζει στις ημέρες μας όλες τις τετράτροχες προτάσεις, το air condition έπαψε να αποτελεί μια πολυτέλεια την οποία έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν λίγοι και εκλεκτοί.

Μπορεί, λοιπόν, η παρουσία του συστήματος κλιματισμού ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου να μην κοστίζει, τουλάχιστον στον βαθμό που κόστιζε στο παρελθόν, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι η χρήση του δεν επιβαρύνει την τσέπη μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό γιατί το air condition ή ο κλιματισμός αποτελεί με διαφορά το πιο ενεργοβόρο σύστημα του αυτοκινήτου, όντας απευθείας συνδεδεμένο με τον κινητήρα και αντλώντας ενέργεια από αυτόν.

Όπως και ένα οικιακό κλιματιστικό, έτσι και το air condition του αυτοκινήτου διαθέτει έναν συμπιεστή, ο οποίος συνδέεται -στις περισσότερες των περιπτώσεων μέσω ενός ιμάντα- με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα.

Κατά την ενεργοποίηση, λοιπόν, του κλιματιστικού, ο συμπιεστής ενεργοποιείται-εμπλέκεται επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του κινητήρα μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να ξεπερνά ακόμα και το 10%.

Οι συνθήκες κίνησης, η εξωτερική θερμοκρασία ακόμα και το μέγεθος του θαλάμου επιβατών, είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού και ως εκ τούτου την ενέργεια που πρόκειται να αντλήσει από τον κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι αν υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την επιβάρυνση του κινητήρα από τη λειτουργία του air condition ώστε να ελαχιστοποιηθεί και η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

Η απάντηση προφανώς είναι καταφατική, καθώς με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ο οδηγός και οι συνεπιβάτες μπορούν να επηρεάσουν την αποδοτικότητα ενός συστήματος κλιματισμού.

Διατηρήστε τα παράθυρα κλειστά: Αν και τον χειμώνα, οι συνθήκες ευνοούν ώστε να διατηρήσουμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου κλειστά, το καλοκαίρι δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να ταξιδεύουν με ανοικτά παράθυρα, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η αλήθεια είναι ότι σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 90 χλμ./ώρα, οι αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν τα ανοικτά παράθυρα είναι μεγαλύτερη από την επιβάρυνση που θα προκαλέσει η χρήση του κλιματισμού. Αντιθέτως, σε χαμηλότερες ταχύτητες, η χρήση του air condition θα σας κοστίσει περισσότερο από τον φρέσκο αέρα που θα μπει από ένα ανοικτό παράθυρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποφύγετε την επιλογή ακραίων θερμοκρασιών: Επιλέγοντας μια θερμοκρασία η οποία δεν θεωρείται ακραία χαμηλή ή υψηλή, τότε μειώνεται και μάλιστα σημαντικά το έργο του συμπιεστή του κλιματισμού και κατά συνέπεια την κατανάλωση καυσίμου. Μια ασφαλής επιλογή είναι και εκείνη της αυτόματης λειτουργίας, η οποία θα εξασφαλίσει ότι το σύστημα κλιματισμού θα αδρανοποιηθεί όταν επιτευχθεί η επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενεργοποίηση ανακυκλοφορίας αέρα: Επιλέγοντας την ανακύκλωση του αέρα τότε διευκολύνουμε το σύστημα κλιματισμού να ψύξει ή να θερμάνει τον θάλαμο επιβατών, καθώς η διαφορά θερμοκρασίας την οποία θα κληθεί να καλύψει θα είναι σημαντικά μικρότερη. Στα πιο σύγχρονα και προηγμένα συστήματα κλιματισμού τοποθετούνται αισθητήρες οι οποίοι μετρούν την ποιότητα του εσωτερικού αέρα κι αν κριθεί απαραίτητο διακόπτεται αυτόματα η ανακυκλοφορία αέρα.

Χρήση καλοριφέρ: Τον χειμώνα ένας εύκολος τρόπος να θερμάνουμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση του air condition είναι το καλοριφέρ. Στην περίπτωση αυτή ο συμπιεστής του κλιματισμού παραμένει ανενεργός, καθώς για τη θέρμανση του αέρα χρησιμοποιείται η θερμότητα που εκλύει ο κινητήρας. Έτσι, λοιπόν, η μοναδική απώλεια σε αυτήν την περίπτωση είναι η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του ανεμιστήρα. Σημειώστε ότι η επιλογή εισαγωγής αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον κρίνεται απαραίτητη ώστε να επιβραδυνθεί το φαινόμενο του θαμπώματος των τζαμιών εξαιτίας της διαφοράς θερμοκρασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τακτική συντήρηση: Η τακτική συντήρηση του συστήματος κλιματισμού δεν διασφαλίζει μόνο τη μακροζωία του αλλά και την αποδοτική λειτουργία του. Ένα πολυκαιρισμένο φίλτρο καμπίνας και πολύ περισσότερο η χαμηλή στάθμη του ψυκτικού υγρού θα αναγκάσει τον συμπιεστή του air condition να καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια και να καταναλώσει περισσότερη ενέργεια ώστε να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ