Μόλις λίγα δευτερόλεπτα και ελάχιστες κινήσεις απαιτούνται για να ρυθμιστούν σωστά οι πλευρικοί καθρέπτες του αυτοκινήτου μας.
Καθοριστικός είναι ο ρόλος που διαδραματίζουν οι πλευρικοί καθρέπτες του αυτοκινήτου μας για τη ασφάλειά μας, δεδομένου ότι μας επιτρέπουν να είμαστε συνεχώς ενήμεροι για το τι συμβαίνει πίσω από το όχημά μας.
Για να επιτελούν, ωστόσο, οι πλευρικοί καθρέπτες με αποτελεσματικότητα το έργο για το οποίο προορίζονται, πρέπει να έχουμε φροντίσει εκ των προτέρων να τους ρυθμίσουμε κατάλληλα.
BUY NOW
Η σωστή ρύθμιση των καθρεφτών συνεπάγεται μέγιστο εφικτό οπτικό πεδίο, αν και δεν είναι λίγοι οδηγοί που τους αντιμετωπίζουν με περιφρόνηση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέες… νεκρές γωνίες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά τους.
Η σωστή ρύθμιση των «πίσω ματιών» μας δεν συνιστά μια… δυσεπίλυτη εξίσωση, μιας και απαιτούνται μόλις λίγες κινήσεις, και ακόμα λιγότερος χρόνος. Το πρώτο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι να γείρουμε τον αριστερό καθρέφτη σε σημείο που να είναι ορατό το χερούλι από την πόρτα του οδηγού.
Στη συνέχεια επεκτείνουμε τον καθρέφτη προς τα έξω ώστε, όταν τον στρέφουμε το βλέμμα σας σε αυτόν, να διακρίνουμε στην κάτω εσωτερική γωνία του (έχει κλίση περίπου 90 μοίρες) το χερούλι.
Τώρα μένει η ρύθμιση του καθρέπτη στην πλευρά του συνοδηγού, η οποία γίνεται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.
Ακολούθως, όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, προβαίνουμε στον νοερό διαχωρισμό του καθρέπτη μας σε δύο ισομεγέθη μέρη. Το δεξί μέρος -όπως κοιτάμε τον καθρέπτη- είναι η «ζώνη ασφαλείας» και το αριστερό η «επικίνδυνη ζώνη».
Κατά την απόπειρα, λοιπόν, προσπεράσματος, αν το αυτοκίνητο που ακολουθεί βρίσκεται στη ζώνη ασφαλείας μπορούμε να αλλάξουμε λωρίδα δίχως να ενέχει κάποιος κίνδυνος. Σε περίπτωση, ωστόσο, που αντικρίσουμε το διερχόμενο ΙΧ στο αριστερό μέρος του καθρέφτη μας, τότε δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε τη λωρίδα μας.
Προβαίνοντας τις προαναφερθείσες ρυθμίσεις -χειροκίνητα ή μέσω των σχετικών κουμπιών εφόσον το ΙΧ μας έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες- διασφαλίζουμε ότι έχουμε εξαλείψει τα περισσότερα «τυφλά σημεία».
Συστήνεται, βέβαια, κάθε φορά που είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε λωρίδα να ρίχνουμε μια λοξή ματιά πάνω από τον αντίστοιχο ώμο μας, έτσι ώστε να επιβεβαιώσουμε ότι δεν κινδυνεύουμε.
Σύμμαχος των οδηγών στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι και το σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου (Blind Spot Information System – BLIS) το οποίο μέσω αισθητήρων ραντάρ σαρώνουν τις «νεκρές γωνίες» και εφόσον ανιχνεύσουν ένα όχημα τότε στον αντίστοιχο πλευρικό καθρέπτη ενεργοποιείται ένα πορτοκαλί φως που ενημερώνει τον οδηγό. Σημειώνεται ότι κάποια συστήματα χρησιμοποιούν και ηχητική ειδοποίηση.