Citroen e-C3

Τι γίνεται εάν βάλω όπισθεν εν κινήσει -Το λάθος που πρέπει να αποφύγεις

όπισθεν εν κινήσει

Στο μυαλό των περισσότερων οδηγών αποτελεί «απαγορευμένη» κίνηση, ωστόσο το τι θα συνέβαινε αν κατά λάθος βάζαμε όπισθεν εν κινήσει έχει σίγουρα απασχολήσει τη φαντασία αρκετών από εμάς.

Είναι από τις κινήσεις που φαντάζουν ολέθριες, όχι μόνο για το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά συνολικά για το αυτοκίνητο: Να βάλεις όπισθεν την ώρα που κινείσαι για παράδειγμα σε έναν αυτοκινητόδρομο, κίνηση που θα μπλοκάρει τους κινητήριους τροχούς με αποτέλεσμα να διαλυθεί το σύστημα μετάδοσης ή και ο κινητήρας.

Στην περίπτωση όμως ενός Ford Fusion με αυτόματο σασμάν, η επιλογή από D σε νεκρά και αμέσως μετά σε όπισθεν (R), την στιγμή που κινείται με 120 χλμ./ώρα, δεν είχε συνέπειες. Η μόνη αλλαγή, πέρα από την θέση του επιλογέα και την αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων, είναι η ενεργοποίηση της κάμερας οπισθοπορείας και των αισθητήρων παρκαρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
automato-kibwtio

Αυτό σημαίνει ότι το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου δοκιμής έχει κάποια δικλείδα ασφαλείας που επιτρέπει στην ECU να καταλάβει ότι το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός, επομένως δεν κλειδώνει τον μετατροπέα ροπής. Έτσι, μέχρι ο οδηγός να επιλέξει ξανά το D, το αυτοκίνητο κινείται με νεκρά στο ρελαντί, χωρίς να συμβαίνει τίποτα ιδιαίτερο.

Όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο, το πείραμα έγινε δύο φορές για να βεβαιωθεί ο δοκιμαστής ότι λειτουργεί πάντα η «ασφάλεια» του αυτόματου κιβωτίου και όλα πήγαν ρολόι. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι πρέπει να το δοκιμάσουμε και στο δικό μας αυτόματο κιβώτιο, και εννοείται απαγορεύεται να το κάνουμε σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ