Η ρεζέρβα του αυτοκίνητου μας μπορεί να είναι κρυμένη κάτω από τη μοκέτα και τα πράγματα του χώρου αποσκευών, σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να την αμελούμε.
Εάν είστε τυχεροί, δεν θα χρειαστεί ποτέ να χρησιμοποιήσετε τον εφεδρικό τροχό ή την ρεζέρβα ανάγκης. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να περάσουν χρόνια χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη ρεζέρβα ή ακόμα και να την ελέγξουν κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου που έχουν το αυτοκίνητο στην κατοχή τους.
Λόγω θέσης και σπάνιας χρησιμότητας, πολλές φορές την ξεχνάμε εντελώς. Αυτό όμως είναι λάθος, μιας και θα πρέπει να την ελέγχουμε οπτικά και να ρυθμίζουμε την πίεση της τουλάχιστον μία φορά το τρίμηνο. Και να ξέρετε, ότι όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα, έτσι και η ρεζέρβα κάποια στιγμή “λήγει”.
BUY NOW
Σύμφωνα με ειδικούς στον τομέα των ελαστικών, ο εφεδρικός τρόχος μπορεί να είναι ασφαλής για προσωρινή χρήση για περίπου 10 χρόνια. Αρκεί πάντα να χρησιμοποιείται ως τέτοιος. Για να είναι όμως σε θέση να προσφέρει τις έκτακτες υπηρεσίες της η ρεζέρβα, θα πρέπει να πραγματοποιούμε τακτικά οπτική επιθεώρηση για τυχόν ρωγμές και σημάδια ξηρότητας. Αυτός ο έλεγχος μπορεί να γίνεται στο τρίμηνο, μαζί με την επαναφορά της προβλεπόμενης πίεσης αέρα.
Εάν ο εφεδρικός τροχός βρίσκεται εξωτερικά του αυτοκινήτου κάτω από τον χώρο αποσκευών, όπως σε ορισμένα SUV ή τα pick-up, θα πρέπει να είστε ακόμα πιο σχολαστικοί στον έλεγχο επειδή το ελαστικό είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες. Ο μηχανισμός που συγκρατεί την ρεζέρβα μπορεί να έχει διαβρωθεί με τα χρόνια και να δυσκολεύει το κατέβασμα της. Για αυτό τον λόγο, καλό θα είναι μία φορά τον χρόνο να λειτουργείτε τον μηχανισμό για να εντοπίσετε και να λύσετε τυχόν προβλήματα με την ησυχία σας, παρά να χρειαστεί να τα κάνετε σε κάποιο σκοτεινό και βροχερό δρόμο.
Τέλος, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι ρεζέρβες ανάγκης ή τροχοί ανάγκης που έχουν αρκετά μοντέλα, απαιτούν περισσότερη πίεση αέρα απ' ότι ένα ελαστικό κανονικού μεγέθους. Για να καταλάβετε την διαφορά, συνήθως χρειάζονται κοντά στα 60 psi (περίπου 4 bar). Ακόμα, για να βεβαιωθείτε για την ηλικία του εφερδρικού τροχού, δείτε τα τελευταία δύο ψηφία του αριθμού DOT στο πλαϊνό του ελαστικού που αναφέρουν το έτος κατασκευής του.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ